pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag

Ik kreeg een logo via een pdf bestand ,hoe kan ik die opslaan jpg bestand,of kan dat niet.

Screendump maken, plakken in bijv. Powerpoint en de overbodige ruimte wegsnijden. Daarna als .jpg opslaan.

Wat ik in zo'n geval doe (ik heb wel de Acrobat Reader, maar niet het "echte" Acrobat-programma, waarin je pdf'jes kunt openen en veranderen):
  • het bekijk-percentage van de pdf lekker groot zetten,
  • een print-screentje maken
  • de screendump plakken in een tekenprogramma
  • even bijsnijden
  • eventueel verkleinen / andere bewerkingen om 'm beter/webgeschikter te maken
  • en opslaan als jpg/gif/png
Zo krijg ik een prettige kwaliteit. :)
Maar misschien is er wel een veel handiger directe methode.

Groetjes,
CSS-hunter

Edit:
Dit tikwerk liep dus gelijk op met Pasja. :D

Laatst bewerkt:
Op Linux heb je 't programma pdfimages. Daarmee kun je afbeeldingen uit 'n pdf halen. Ik neem aan dat er voor Windows soortgelijke programma's bestaan. Als je zoekt op iets als extract images pdf of zo.
Let wel even op: de eerste keer dat ik dat deed bleken er enkele duizenden (vaak heel kleine) afbeeldingen in te staan. Die dus op m'n bureaublad werden geparkeerd. Wist ik veel...

Voor Windows heb ik deze gratis pdf img extractor opgeduikeld.
Hij doet 't wel, maar ik vind het redelijk omslachtig: programma openen, file openen, laten extracten, resultaten-mapje openen in verkenner, img openen in fotoprogramma, enz. Ik zie geen preview met keuze-optie voor de te saven images, die doet ie inderdaad allemaal tegelijk.
Geef mij maar PrintScreen for Dummies! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan