PE Builder : stap voor stap [wie kan het me uitleggen]

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Hallo. Ik probeer een cd te maken met PE Builder maar ik heb nu zoveel engelse stukken gelezen, terwijl het nog steeds niet lukt. Ik snap niet precies wat ik in het eerste scherm van het programma moet doen (na dat PE Builder heeft gezocht naar win xp bestanden - die hij dus niet vindt).

Als iemand me kan helpen : GRAAG! :thumb:

groetjes

De winxp bestanden staan op je winxp cdrom, dus die moet je in een station hebben terwijl PE builder zoekt, of al eerder naar de harde schijf hebben gekopieerd.

Kijk hier even.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1750166#post1750166

In deze thread heb ik een handleiding,onder post 4, gezet voor een BartPE met een plugin.
De plugin kun je er natuurlijk ook uit laten,maar je kunt er ook meerdere aan toevoegen.

http://www.bootcd.us/BartPE_Plugins_Complete.php

Intussen opteer ik nu zelf,onder post 20,voor UBCD4WIN.Hetzelfde idee als BartPE,maar meer een behoorlijk aantal reeds toegevoegde plugins.

Op deze cd staat ook de "herstelconsole" en dat vind ik een groot voordeel,omdat je die nu ook kunt gebruiken op PC's,waar deze nog niet geïnstalleerd is ;)

Greetz

Laatst bewerkt:
bedankt. Ik ga wel met PE Builder verder, maar loop toch vast.

Ik heb de plug-ins toegevoegd en de map aangewezen waar de bestanden van Win XP Pro CD staan en toch geeft hij wanneer ik bouwen klik een fout :

source files wrong version
file version "D:\Win XP CD\i386\ntdll.dll" is 5.1.2600.0 should be 5.1.2600.1045 or higer.
you must use win xp sp 1 or server 2003 version of windows

dit komt dus omdat ik een gewone win xp heb gekopieerd waar dus geen sp1 of sp2 op staat. hoe kan ik dat oplossen?

Tevens vroeg ik me af of ik verder niets speciaals met dat drive image moet doen op mijn (werkende computer)? Gewoon die plug-in opzoeken in PE Builder toch? Zodat hij op de cd komt?

oke ik ben hier inderdaad mee bezig, maar het stappenplan lukt niet helemaal:

4. Je komt terecht in wat we de rootmap noemen van de vaste schijf. Vul nu in: cd sp2, waarbij sp2 de naam van de map is die je aangemaakt hebt om de service pack 2 op te slaan.

Als ik cd sp2 in tik zegt dos :

cd sp2 wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

wat moet ik dan invullen?

Je moet SP2 in een map opslaan !

Dan typ je: C:\MapXPso2 bijv., al naar gelang de plaats waar de map staat en de naam.

Greetz,

Harry.

source files wrong version
file version "D:\Win XP CD\i386\ntdll.dll" is 5.1.2600.0 should be 5.1.2600.1045 or higer.
you must use win xp sp 1 or server 2003 version of windows
@ekimike86,
Sorry voor de onjuistheid,ik zal de tekst in de handleiding aanpassen.

Greetz

Ik ben weer aan de slag gegaan maar ben niet verder gekomen. Mijn map is WinXP en daar staat het mapje sp2 in. In het mapje sp2 staat de SP2 zelfuitpakkende file.

Nu ga ik dus via de cmd command naar dos en tik ik eerst cd\

dan tik ik (om van C:\> naar C:\ te gaan) cd sp2 maar dat gaat niet. Daarna probeer ik cd WinXP sp2, WinXPsp2 en nog wat andere combi's maar dat werkt ook niet.

als ik alleen cd intik krijg ik wel C:\ maar meteen een nieuwe regel waar weer C:\> komt te staan.

Zo kom ik helaas dus niet verder. Waar zit mijn fout?

Mijn map is WinXP en daar staat het mapje sp2 in.
Lees op de link die Harry Snor geplaatst heeft onder punt 3.

"3. Plaats de Service Pack in een aparte map, bijvoorbeeld in een map met de naam sp2. We raden je aan dezelfde mapnamen te gebruiken zoals we die hier voorstellen. Dit vergemakkelijkt de verdere werkwijze die we hier beschrijven, omdat u deze dan volledig kunt overnemen."

Zowel voor XP als de servicepack een aparte map aanmaken.
In het mapje sp2 staat de SP2 zelfuitpakkende file.
Ik denk dat jijzelf die file moet uitpakken naar de map sp2.

hoera ik ben weer welgeteld 1 stap verder :)

De volgende error krijg ik bij het bijvoegen van SP2 in de map WinXP:

Dit servicepack kan niet worden geintegreerd in een doelmap die ookgeintegreerde software-updates bevat.

Raadpleeg dedocumentatie van het servicepack voor meer informatie over ondersteunde integratiescenario's

vervelend! Dan druk ik dus in het error scherm op OK en ga ik weer naar Dos.

1.Wat voor XP cd heb je,is dat misschien een recovery cd en zoja welke?

2.Wat is de naam van het SP2 bestand.

Laatst bewerkt:
cd is : cd voor opnieuw installeren MS WIndows XP pro van Dell.

Ik heb ook aparte recovery cd's hiervan

2: sp2 bestand is :toepassing : WindowsXP-KB835935-SP2-NLD

cd is : cd voor opnieuw installeren MS WIndows XP pro van Dell.
Ik heb ook aparte recovery cd's hiervan
Ik verwacht dat dit het probleem,
"Dit servicepack kan niet worden geintegreerd in een doelmap die ookgeintegreerde software-updates bevat." veroorzaakt.

A merken zoals b.v. Dell integreren waarschijnlijk software.

Wat je kunt proberen is de " i386" map opzoeken op een van die cd's en alleen die in de WinXP map zetten.
Die i386 map moet voldoende zijn,hier getest en dat werkte.

Tenzij dat ook door bewerking van Dell,een veranderde map heeft opgeleverd.

In dat geval,zul je ergens een XP cd moeten lenen.

maar moet ik perse via dos dat mapje i386 verplaatsen? Kan ik die uitgepakte map niet gewoon kopieren naar de map WinXP/I386 en dan alle files overwriten of werkt dat niet zo?

maar moet ik perse via dos dat mapje i386 verplaatsen?
Nee dat hoeft niet,kan ook in Windows.
Kan ik die uitgepakte map niet gewoon kopieren naar de map WinXP/I386 en dan alle files overwriten of werkt dat niet zo?
Dit kan ik niet echt volgen :confused:

1.Ik maak hier uit op dat er al een i386 map in de WinXP map staat,klopt dat?

2.Als dit zo is,waar haal je dan nu die andere i386 map vandaan?

Hallo !

Gaat in principe niet lukken met OEM-software, alleen met een originele WinXP-CD.

Greetz,

Harry.

Nee dat hoeft niet,kan ook in Windows.

Dit kan ik niet echt volgen :confused:

1.Ik maak hier uit op dat er al een i386 map in de WinXP map staat,klopt dat?

2.Als dit zo is,waar haal je dan nu die andere i386 map vandaan?

ik heb die andere van de cd gehaald (dell cd) daar stond een map i386 op....

@ekimike86
ik heb die andere van de cd gehaald (dell cd) daar stond een map i386 op....
Waar komt dan die i386 map vandaan,die als eerste in de WinXP map terecht is gekomen?

ik schets de situatie nogmaals

ik kopieer van de dell win XP pro cd alle bestanden naar C:\WinXP (hierin komt dus de i386 map)

vervolgens dwnld ik sp2. Dit bestand zet ik in een map C:\sp2

vervolgens doe ik dat cmd in dos met map sp2 en gaat hij sp2 uitpakken. Bij het uitpakken creeër je ook een i386 map.

... duidelijk(er)
?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan