PE Builder : stap voor stap [wie kan het me uitleggen]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik schets de situatie nogmaals
ik kopieer van de dell win XP pro cd alle bestanden naar C:\WinXP (hierin komt dus de i386 map)
vervolgens dwnld ik sp2. Dit bestand zet ik in een map C:\sp2
vervolgens doe ik dat cmd in dos met map sp2 en gaat hij sp2 uitpakken. Bij het uitpakken creeër je ook een i386 map.
... duidelijk(er)?
Wat hier staat klopt en om deze 2 mappen samen te voegen,moet je weer een dos commando gebruiken,dat kan dus niet in Windows.

Wat Harry Snor zegt,zou kunnen kloppen.
"Gaat in principe niet lukken met OEM-software, alleen met een originele WinXP-CD."

Maar nu krijg je de volgende foutmelding.
"Dit servicepack kan niet worden geintegreerd in een doelmap die ookgeintegreerde software-updates bevat."

Om deze te ontlopen,verwijder alles uit de WinXP map behalve de i386 map.

Hopelijk wil het dan wel lukken.Blijft die foutmelding komen,dan zul je op zoek moeten naar een originele XP cd en liefst eentje met SP1 of hoger.

Overigens is het mij ooit gelukt,om van een recovery cd,een originele XP cd te maken,maar of dat afhangf van het soort (lees merk PC) weet ik niet.

nou dat wordt dan zoeken naar een windows cd ... **** :( heb alleen maar OEM versies (acer, dell, dell) dus dat wordt hem waarschijnlijk niet

Of het voor alle OEM versies geldt weet ik niet,je zult het dus met de verschillende i386 mappen kunnen proberen.

Zoek in de huidige i386 map het bestand "TXTSETUP.SIF" eens op en open het met kladblok.

Dit vond ik ergens op een site.

look for a file named TXTSETUP.SIF
- open the file with notepad
- look for the entry named [SetupData] and right under it you will find a row named SetupSourcePath which must be set to “ \ ”

Kijk eens wat er bij jou in die file op die plaats staat.

[SetupData]

SetupSourcePath = "\"
MajorVersion = 5
MinorVersion = 1
DefaultPath=\WINDOWS

Wel ekimike86,het lijkt er op of het gewoon niet mag :(

Misschien dat er nog meer aan de hand is met dat "TXTSETUP.SIF",dat weet ik eigenlijk niet.

Ik wil je die van mij wel sturen,het is een long shot,dat wel,maar het is te proberen.

Alleen hoe krijg ik dat bij jou,als ik een PB wil sturen krijg ik "Alleen verenigingsleden kunnen priveberichten sturen". :confused:

ik heb msn met grote opslag of email ... of misschien dat je een website hebt waar je hem op kan zetten (dat ik 'm kan downloaden)?

Ik hoop het echt, want de laptop waar het eigenlijk omgaat is een zakenlaptop en het is vrij belangrijk dat ik binnenkort bij die bestanden kan komen.

ontvangen en bedankt ik ga even kijken hoe en wat nu

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je mij jou PE kan sturen.
Misverstand,ik kan je geen BartPE sturen.M'n snelheid te laag en afgezien daarvan,het is illegaal,dus dat kan niet ;)

Ik heb je m'n "TXTSETUP.SIF" gestuurd,vervang die van jou ermee,hopelijk heb je er iets aan.
Ik hoop het echt, want de laptop waar het eigenlijk omgaat is een zakenlaptop en het is vrij belangrijk dat ik binnenkort bij die bestanden kan komen.
Ik wist niet dat je dit probleem hebt,wat is er loos?

Btw,haal je e-mail adres hier weg zodra je mijn mail hebt ontvangen,beter gedoe voorkomen dan genezen ;)

Greetz

en we zijn weer een error rijker ... maar we komen dichterbij :p

Kan een of meerdere bestanden die nodig zijn voor de geintegreerde installatie niet kopieren

controlleer of :
a) er zich tijdens het integratieproces geen netwerk of kopieerfouten hebben voorgedaan
b) de indeling van de doelmap juist is

de te integreren bestanden moeten zich in een i386 en/of een ia64 of nec98-map bevinden. Als u bijvoorbeeld voor een i386-share het volgende hebt getypt 'update /s:c:\cdshare' moeten de bestanden zich in de map c:\chshare\i386 bevinden.

Tsja,dat is erg leuk voor je :) ,maar als je niet vermeld wat je inmiddels hebt gewijzigd of anders gedaan hebt,blijft het wel raden voor ons hier hoe nu verder te gaan ;)

het bestand dat je stuurde voor de mijne in de plaats in de i386 map gezet

Ok ekimike86,ik denk dat we hier vastlopen.
Overigens is het mij ooit gelukt,om van een recovery cd,een originele XP cd te maken,maar of dat afhangf van het soort (lees merk PC) weet ik niet.
Dit is mogelijk,zie hier meer info.
http://www.easydesksoftware.com/recovery.htm

En hier.

http://www.tipmonkies.com/2005/11/03/turning-a-recovery-cd-into-a-working-xp-install-cd/
Je kunt op bovenstaande site doorlinken naar hier,maar momenteel heeft men daar "server" problemen,zoals hier te lezen.
"Last night one of our apache servers died, we don't know why or what caused it and we are still waiting for our server admin to respond to an email we sent."

http://www.neowin.net/forum/index.php?act=ST&f=107&t=386271

Gezien de tijd dat e.e.a. kost,lijkt het mij handiger om in je vriendenkring even een originele XP + SP1 of SP2 te lenen ;)

Succes ermee verder.

Greetz

toch ga ik hier een kijkje nemen. Ik zal inderdaad iedereen af gaan die Win XP heeft. Bedankt voor alle moeite en ik houdt je/jullie op de hoogte

nogmaals bedankt :thumb:

Op het moment zit ik met een PE cd in mijn windows. Ik wil graag, vooral wanderer, iedereen bedanken voor de vele hulp die ik heb gekregen om dit te bereiken. Eindelijk kan ik de pc opnieuw installeren! Hulde en bedankt.

Wellicht tot ziens!

Ekimike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan