Peak iv 4 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Hallo,

mijn collega heeft een macbook gekocht , nu wil hij foto's op een USB stick bekijken op de macbook.
Bij de ene USB stick doet hij dat zonder problemen, maar hij heeft drie PEAK IV USB sticks van 4 GB als je daar foto's op wil bekijken lijken ze corrupt.
Duw je de stick in een windows vista pc kun je ze gewoon bekijken.

Ik heb geformatteerd in fat 32 , en in fat, NTFS kan de macbook wel lezen maar niet schrijven meende ik gelezen te hebben.

Duzzzzz copieer foto's op de USB stick vanaf een windows pc , duw hem in de macbook en de foto's zijn niet te bekijken allemaal strepen.
How comes.

Laatst bewerkt:
Welk bestandsformaat hebben de foto's?

USB sticks veilig verwijdert onder Windows? (en andersom aan de Mac kant ook)

Zijn de foto's onder OSX geopent met de standaard foto-viewer?

Om ook op NTFS te schrijven, NTFS 3G.

Laatst bewerkt:
En welke bestandsextensie hebben die foto's? Ik zou het idee krijgen uit je verhaal dat de foto's wel te lezen zijn, maar dat het type foto's door de macbook verkeerd worden geïnterpreteerd.

Ik zou zéker eens kijken wat er gebeurt als je die foto's op een PC open en dan opslaat in andere bestandsformaten (.tiff, .png, .jpg, .gif etc.) op die memory-stick. Het gaat er dan even alleen om om te zien of die andere formaten bestanden wél bekijkbaar te tonen zijn op de macbook.

Tijs.

Ze zijn met een Canon geschoten , ik neem aan jpg als we de stick in een vista pjoeter drukken kun je de foto's normaal lezen.
Duw je hem in de macbook worden ze gescrambled weergegeven allemaal strepen ed.
Omgekeerd geld eigenlijk hetzelfde.
Een andere USB stick ander merk leest de macbook wel goed.
Ook een extreme kaart met lezer doet het goed op de macbook.
Ik heb het idee dat het aan het merk USB stick ligt.
Het zijn drie Peak IV sticks die het niet doen. De andere wel.
Bij Peak lees ik daar echter niets over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan