Pear OS 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielkamp

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Hoi!
Ik heb Pear OS 8 gedownload (legaal, het is freeware). Ik brand de iso op een dvd, alles gaat goed. Rebooten naar cd, bootmenu van Pear OS start netjes, maar dan begint het... Welke optie die Pear OS opstart ik ook selecteer, of het nou de install of de live-system optie is, start een prachtig bootscherm. En daar blijft het bij. Dus mijn laptop heeft urenlang op het bootscherm gestaan, maar er is verder niks gebeurt. Wat kan ik doen?
Als je wil weten wat mijn systeem is, kijk bij systeem (het is in ieder geval 32-bit (dacht ik)).

Alvast bedankt
Daniël

welkom Daniel,
ik heb ook dit probleem in het begin ook gehad maar nu draait mijn 2de pc op Pear Os 8, heb je goed nagezien of het de 32 bit of 64 bit versie is die je gedownload had?

bij sommige pc's is het nodig eerst Pear OS 7 te installeren om nadien te upgraden naar Pear OS 8 ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Pear OS 7 gedownload, maar in mijn VMware werkt hij niet (hij freezt bij het bootmenu)
Is het nu nog slim om deze op dvd te branden en te booten of is dat verspilling van de dvd?

als je het op de dvd zou branden zou ik voor een herschrijfbare dvd opteren hoor, anders ben je die gewone dvd kwijt als het niet macheert

het is ook zo, dat ik in het begin pear os 8 naast windows xp wou installeren, maar zoals bij jou bleef het hangen rond de optie om je partities aan te passen, en deed het niks meer...... op den duur heb ik dan geprobeerd om pear os 8 volledig op de hd te zetten en windows xp te verwijderen en toen lukte het wel , raar maar waar ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaat niet , je moet pear os 8 downloaden maar dat is ook niet meer mogelijk want travis is ermee gestopt, site is offline gezet en een ander zeer groot IT bedrijf zou dat overnemen en voor zichzelf gebruiken heb ik gelezen .....

ik heb een pear os 8 dvd :)

dan heb je geen probleem,steek de pear os 8 dvd in je pc en start op met je dvd, maar vooraleer dat je dit doet zie eerst dat je een volledige backup hebt van wat er momenteel opstaat op je pc .... nadien installeer je OS8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan