pentium 2 processor in pentium 3??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
De harde schijf van mijn pentium 3 was gecrasht, ook de voeding werkte niet meer. Daarom heb ik zowel de voeding van mijn pentium 2 als de harde schijf van mijn pentium 2 in mijn pentium 3 gestoken.

De pentium 3 werkt nu weer, maar het vreemde is dat bij systeem wordt weergegeven dat de processor een pentium 2 is...
Hoe komt dit?

Als ik me niet vergis is het ramgeheugen ook dat van de pentium 2, nl. 64 mb. :s

Waarschijnlijk heeft je bios het zekere voor het onzekere gekozen en laat je processor op een lager pitje draaien.
De beste optie die je hebt is even de bios in gaan en de "defaults" laden.

heb je misschien ook windows niet opnieuw geïnstalleerd??? dan zou die foutieve info misschien daar wel weg kunnen komen.

Mijn bios resetten naar defaults haalt niets uit...
Ik zal windows opnieuw installeren...

dank u

als dat in de bios woord vermeld heb je er weinig aan om windows te herinstaleren,
je zal echt de jumper settings/soms in de bios de fsb moeten afstellen op corecte waarden.

Hoi sorry hoor maar zoals ik het lees.
heeft hij voeding en harde schijf overgezet {of ik lees verkeerd}
dan hoef je volgen mij niet jumpers op je moederbord te veranderen.
maar moet je wel windows ff opnieuw installeren zoals werd vermeld.

Groeten Ed Vell

geeft ie wel de goeie kloksnelheid aan?
(bij systeem)

opgelost

De kloksnelheid stond in mijn bios ingesteld op 300 megahertz, ik heb dit aangepast naar 500 megahertz aangezien de processor van de pentium 3 500 megahertz heeft.

Ik zal de schijven formateren en windows opnieuw installeren zodra ik nog een hardware probleem opgelost heb: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=331262

Na windows opnieuw geïnstalleerd te hebben wordt wel de juiste processor weergegeven en ook de juiste hoeveelheid ram.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan