Pentium 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

slk300

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Ik had een vraagje aan jullue

Ik heb een Pentium 2 300 Mhz, slot1
En ik wil nu een snellere processor in men pc plaatsen.

Wat is de snelste Pentium 2 Procesoor en wat kost een 2e handse?

:cool: :thumb:
slk300

Geplaatst door slk300
Ik had een vraagje aan jullue

Ik heb een Pentium 2 300 Mhz, slot1
En ik wil nu een snellere processor in men pc plaatsen.

Wat is de snelste Pentium 2 Procesoor en wat kost een 2e handse?

slk300
Waarschijnlijk kom je niet verder dan ±400mhz mits het door je moederbord ondersteund wordt.
Als je mazzel hebt kan je er mischien een slot 1 Pentium 3 inzetten.

Kijk hier eens rond voor tweedehands processoren;
http://www.marktplaats.nl/

Moederbord

Dit is mijn moederbord:

IBM 6862260

slk300

cpu upgrade

Waarschijnlijk kom je niet verder dan ±400mhz mits het door je moederbord ondersteund wordt.

Het is soms mogelijk om met een PPga adapter een PIII cpu te installeren. :)

Mijn oude GBT BX2000 Slot 1 moederbord kon na een bios flash in ieder geval een P3 600 Mhz. aan.

Maar SLk zal idd. meer info over zijn moederbord moeten geven want niet alle slot 1 moederborden kunnen hier mee overweg.

Is je systeem soms

deze ?

Mvg.

Laatst bewerkt:
Re: cpu upgrade

Geplaatst door tron
Is je systeem soms

deze ?
Je link werkt niet .
Ik kreeg ook al dit als melding toen ik het moederbord ging zoeken bij IBM;
Our apologies

--------------------------------------------------------------------------------
Your request is taking longer than expected, please wait while your request is being processed.

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door DarkZen
Met een converter kun je tot een intel celeron 1200 of zo gaan.

www.abgcomputers.nl
Je vergeet 2 dingen:

1. Het moederbord moet compatible zijn met de converter en de nieuwere cpu (sommige systemen starten geven zelfs geen beeld bij een ombekende cpu).
2. Die nieuwere Celerons draaien op 100 MHz FSB. TS heeft waarschijnlijk een moederbord dat 66 MHz maximaal aankan.

Maar zoals al gezegd: TS moet eerst nog duidelijk maken welk moederbord hij precies heeft.

IBM

Je link werkt niet .

Vreemd ik heb er net nog op geklikt en bij mij werkt ie zonder problemen (duurt soms wel wat lang)

Mvg.

Aha, dat is mooi! Upgradeware vermeldt namelijk o.a. jouw systeem als compatible met hun Slot-T adapter, die in Nederland wordt verkocht door de hierboven gelinkte ABG Computers.

De vraag is nu alleen of jouw pc 100 MHz FSB aankan. Zou je kunnen kijken welke chipset erop zit? Dat staat op de northbridge (zwarte chip naast je processor op het moederbord, in jouw geval waarschijnlijk 440LX of 440BX), maar kan je ook zien met bijvoorbeeld Aida32 of Sisoft Sandra.

Re: IBM

Geplaatst door tron

Vreemd ik heb er net nog op geklikt en bij mij werkt ie zonder problemen (duurt soms wel wat lang)

Mvg.
Werkt nog steeds niet hier.
Ik krijg nu dit;

Information for '6862260' was not found. You may navigate by clicking on 'Personal computing support' on the left and choosing a product.

Maar geeft niet kennelijk werkt het wel bij andere.:)

Re: Re: IBM

Geplaatst door crash

Werkt nog steeds niet hier.
Ik krijg nu dit;

Information for '6862260' was not found. You may navigate by clicking on 'Personal computing support' on the left and choosing a product.

Maar geeft niet kennelijk werkt het wel bij andere.:)
Bij mij doet hij het prima... probeer eens je internet cache te legen of anders Internet Explorer helemaal af te sluiten (alle vensters) en er daarna weer naartoe gaan?

Ok bedankt allemaal!

Groetjes

slk300

Laatst bewerkt:
Nog 1 vraagje

Dus jullie weten 100 % zeker als ik die andapter koop en een Intel Celeron 1.4 Ghz dat die het dan doet?

slk300

Re: Nog 1 vraagje

Geplaatst door slk300
Dus jullie weten 100 % zeker als ik die andapter koop en een Intel Celeron 1.4 Ghz dat die het dan doet?

slk300
100% zeker kunnen we niet zijn, omdat er geen informatie beschikbaar is van gebruikers die die operatie succesvol hebben uitgevoerd. Maar de fabrikant van de converter vermeldt jouw systeem als compatible. Desnoods kan je altijd nog vragen aan de winkel waar je de Celeron koopt of je hem kan uitproberen, of laat het de winkel doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan