Pentium 3, 500 mhz upgraden naar Pentium 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb nu een Pentium 3, 500 mhz. Zou ik hier een pentium 4 van kunnen maken doormiddel van het inprikken van een andere processor, Pentium 4. Of moet ik een heel ander moederbord aanschaven. Ik dacht een keer gehoord te hebben dat je gewoon de processor kan verwisselen door een pentium 4. Dit zou natuurlijk hartstikke mooie ontwikkeling zijn want dat bespaard je een heel moederbord, dus een hele nieuwe computer. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Een pentium 3 heeft 370 pinnetjes, een Pentium 4 heeft er 478, dus een ander moederbord EN ander geheugen.

Lekker dan, zo wordt je weer lekker op kosten gejaagd....
Ook ander geheugen? Heb nu net 256 mb gekocht voor mijn Pentium 3. Past dat geheugen niet op het moederbord van een Pentium 4?

Nee, SDRAM past wel op een Pentium 3, maar een Pentium 4 wil DDR-RAM zien. (of RD-RAM maar dat is een stuk duurder)

Van de kosten kan je natuurlijk wel de prijs die je voor je mobo/processor/geheugen krijgt (zal echter niet al te veel zijn)

Geplaatst door erwin32
Lekker dan, zo wordt je weer lekker op kosten gejaagd....
Tjah...dat moet wel om de R&D te bekostigen voor de software die steeds zwaarder wordt. En games niet te vergeten....

Pentium 4 en PC133 geheugen.

Er zijn wel Pentium 4 moederborden die pc133 geheugen ondersteunen (Intel 845 chipset)

Maar aan te raden is dat niet.

Destijds zat Intel met het probleem dat hun cpu´s alleen met het peperdure RD ram wilden lopen.

Doordat Intel een contract met Rambus had afgesoten was de toepassing van DDR geheugen toen niet mogelijk.

Om de verkopen weer omhoog te schroeven heeft Intel gemeend een chipset uit te brengen die pc133 geheugen ondersteunt.

Maar daar leden de prestaties behoorlijk onder.

Kortom het kan wel met pc133 geheugen maar ik zou er niet aan beginnen.

Suc6

Een Pentium 3 500 is een slot 1 processor dus een compleet andere socket (processorvoet)

je zal dus een ander moederbord moeten aanschaffen.

D'r zijn wel mobo's te koop die zo wel DDR als het sd ram pc 133 ondersteunen. Maar net zoals Tron, rene Overtoom en tiborv zeiden werkt een pentium IV met ddram gewoon beter.

Ik ken iemand die een Pentium 2,4 ghz heeft met pc133 geheugen en die baalt daar best van!

Geplaatst door DarkZen
Een Pentium 3 500 is een slot 1 processor dus een compleet andere socket (processorvoet)

Ook, maar die bestaat ook in een FC-PGA (370) uitvoering. Kijk hier maar

Vergeet ook niet een andere voeding te kopen (minimaal 300 Watt). En misschien een nieuwe kast. De nieuwe moederborden passen niet altijd even goed in oude kasten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan