pentium 3 afsluit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

triplehnl

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
ik heb een pentium 3 computer waardoor windows xp draait... als ik de pc afsluit dan zie ik een bericht " u kunt de pc nu afsluiten" dan moet ik 4 seconden de aan/uit knop vasten houden dan ga de pc echt afsluiten.
ik heb de bios wel geinsteld dat de pc wel direct afsluiten als ik aan/uit knop, maar toch doe ie niet:shocked: ik heb wel de alle nieuwste bios geupdate, maar dat help ook niet veel.

is er wel een manier dat ik kan zorgen mijn pc helemaal automatische kan afsluiten zonder 4s indrukken?

dank u

* Klik op Configuratiescherm >> Prestaties en Onderhoud >> Energiebeheer.
* In het dialoogvenster Eigenschappen voor Energiebeheer selecteert men het tabblad APM.
* Hier wordt nu Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) aangevinkt.
* Sluit de vensters af door telkens op OK te klikken.

Configuratiescherm, dan naar systeem.
Vervolgens het tabblad hardware en daar naar apparaatbeheer.
Dan in het menu beeld "Verborgen apparaten weergeven".

Als het goed is komt er dan "apm legacy ondersteuning" tevoorschijn en is deze uitgeschakeld.
Deze eerst inschakelen.

Overigens komt het dat je de ACPI in de bios niet op enabled hebt gezet en nu is het geen ACPI PC.

het is nog niet gelukt :confused: ik kan " apm legacy ondersteuning " niet vinden op windows..

maar ik heb de apm uitgeschakel in de bios nu hoef ik allleen 1 keer druken dan gaat de pc uit

bedank

het is zo dat er in somige p3 nog een kabel moet aangesloten of verwiselt moet worden dus dat is mss je probleeem

het is nog niet gelukt :confused: ik kan " apm legacy ondersteuning " niet vinden op windows..

maar ik heb de apm uitgeschakel in de bios nu hoef ik allleen 1 keer druken dan gaat de pc uit

bedank

Tip, zet die weer aan en de ACPI ook, start op met je XP cd, trommel F5 in na het opstarten van de CD waar je onderin ziet staan dat je F6 moet ingeven als je drivers wilt laden, dan krijg je een scherm voor het kiezen van Computersoort, kies daar voor Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC , ga door naar installeren en kies daar voor de herstelinstallatie, blijft alles zoals het is, alleen zul je alle systeeminstellingen weer naar smaak in moeten stellen en de updates binnen moeten halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan