Pentium 4 ht 3.2 GHz snel erg heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

supersjaaltje

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hallo,

Ik heb een HP compaq dx2000 mt met een Intel 4 hr 3.2ghz en originele koeler.
Deze word erg heet.
Als ik een boot cd er in doet loopt temperatuur op tot 68c (met open kast) als ik kast dicht heb en in BIOS zit loopt temp ook op naar 68/70c ik heb al nieuwe koelingspasta toegevoegd en de koeler goed vast gezet.. Hoe kan ik dit oplossen?

Wil ik ook wel hebben "koelpasta", spul koelt niets.:)

Andere koeler aanschaffen?
Overigens zit het nog in de marge die temp.

68 graden voor de p4 is niet ongewoon hoor. Kan wat beter natuurlijk, maar houdt in het achterhoofd dat die dingen net zoveel / meer verbruiken dan een moderne core-i7 die effectief 30 keer zo snel zijn

Dus rond die 68c/70c is normaal?
Ik weet dat ze veel verbruiken en niet zo effectief zijn als een i7 maar de p4 zat er al in dus had geen keus

Pentium 4 Prescott CPU's worden 'heethoofden' genoemd. Waarom bent u inmiddels ook achter gekomen:P. Die krengen creëren erg veel hitte. In 99.9% van de gevallen is de stock koeler die bij pc's betreft een Intel Pentium 4 Prescott CPU niet toereikend. Een goede oplossing is een betere koeler aan te schaffen. Ik heb hier een uATX tower model staan die in 2010 een nieuwe Antec CPU koeler heeft gekregen. Deze werkt uitstekend (temperaturen: idle 35 graden, load 40-50 en stressed 55 graden).

Persoonlijk vind ik het zonde te investeren in een oude Pentium 4. Deze CPU's zijn al jaartje of 10 oud (Prescott 5xx kwam in 2004, 64-bit Prescott 5xx-serie in 2005) en zijn alleen nog maar geschikt als huis-tuin-en-keuken pc. Tik een Intel Core 2 Duo kastje op de kop via Marktplaats. Daar heeft u veel meer plezier van;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan