Pentium 4 Slechte Prestatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik dat verhelpen? De PC was samengesteld door een hardware leverancier waar mijn broer bij werkte.

Het systeem geheugen is trouwens PC2700 DDR SDRAM.

Met dit moederbord zal dan nooit het maximale uit de processor kunnen halen, het kan gewoon niet de snelheid halen (kan wel, maar dan ben je aan het overklokken en het is nooit zeker of dat een stabiel resultaat geeft), ook het geheugen zal PC3200 moeten worden wil je de FSB van 800mhz halen.(maar dat ondersteunt het moederbord toch niet)
Je geheugen zou dus op 166mhz moeten kunnen draaien, dat zou dan als resultaat moeten geven.

CPU 2150mhz
Systeembus 666mhz

maar dan ben je dus al aan het overklokken (immers moederbord kan niet verder dan 533)
Dan moet je dus kiezen voor 133mhz, dan krijg je het volgende

CPU 1730mhz
Systeembus 533mhz.

Nog steeds niet het maximale, maar wel meer als wat je nu draait.

Kortom, mooier is het niet te maken.

Bedankt allemaal, voor de informatie en hulp. Ik weet nu dus dat mijn computer slecht samengesteld is. Wel erg slordig van hun, had hem toen beter in de winkel moeten kopen.

Hij draait nu op 145. Ik neem aan dat overclocken als prijskaartje een vervroegde levensduur heeft?

Waar heb je trouwens die cijfers vandaan, Maestro?

In dit geval heb je kans dat het meevalt, alleen je moederbord loopt sneller dan het zou moeten, je processor en geheugen draaien nog steeds onder hun kunnen, die leiden dus niks.

Die cijfers, uhmmz

Een P4 2,6 C draait op een multiplyfactor van 15 (die staat vast, kan je niets aan veranderen)
En verder wordt het dan gewoon rekenen:
Geheugen op 100mhz×4 (dat noemen ze 'quad pumping') = 400mhz voor de systeembus
Diezelfde 100mhz × 15 (multiply) = 1500 mhz voor je processor
Ingeval van 133 wordt het dan
133×4=533 en
133×15=2000 (er zitten afrondingsverschillen in, moet je maar even geloven)
Bij 166:
166×4=666
166×15=2150

Jij hebt nu 145, dat wordt dan:
145×4=580
145×15=2175

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan