Dit is niet een makkelijk te begrijpen programma en de waarden zijn vaak verre van accuraat. Hecht er niet té veel waarde aan. Ik heb helaas geen antwoord op de vraag. In de BIOS staat mogelijk nog wat informatie over temperaturen.
In ieder geval beter, is het zelf controleren van temperatuur en werking van ventilatoren. Nu de pasta nog zacht is zou ik zeker maken dat dit laagje zo dun is dat het alleen mogelijke krasjes en oneffenheden opvult want de CPU heeft het wel te warm en het moet zo veel mogelijk metaal op metaal zijn maar ik zie dat bij oude computers bijna nooit. Maak er een haast onzichtbaar laagje van wat niet over de rand gaat. Warme lucht moet beslist worden afgevoerd uit de kast. Wanneer de slimme voeding dat onvoldoende lukt dan moet er een kast ventilator worden gemonteerd of in elk geval een luchtkanaal tussen de CPU ventilator en een rooster in de zijwand recht daarboven, vaak is deze mogelijkheid er wel maar werd de koker hiervoor niet meegeleverd. Je zou in dat geval iets kunnen maken van een potje of een plastic doosje.
Zelf heb ik een klein toerenregelaartje voor de CPU ventilator als verlengstuk in het kabeltje zodat ik een hulpprogramma niet nodig ben om de ventilatie aan te sturen. Koeling die steeds te laat komt is ook slechte koeling en dat krijg je met slimme ventilatoren en hulpprogramma's. Er moet al gekoeld worden voor dat de processor wat te doen heeft. Dan heb je ook al snel gedaan wat je kon want Pentium 4 is een nogal warm systeem.