Pentium 850 100 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpamolen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Berichten
4
Beste mensen,

Ik computer graag maar heb nog niet overal kaas van gegeten. Ik heb een ABIT BE6 vv laatste biosupdate. Volgens BIOS kan ik tot Pentium III 850 kwijt op mobo. Ik wil graag mijn 450 Mhz vervangen voor een 850. Is dit mogelijk? Ik doel dan op de bussnelheid. Bestaat er een Pentium III 850 fsb100 in een slot 1 uitvoering? Zo nee, als de 850 een 133 fsb heeft is dit dan een probleem of kan ik deze gewoon op mijn mobo plaatsen? Wat voor problemen kan ik verwachten met een zogenaamde converter?

Ik hoop dat er in het land iemand genegen is om mij info te verstrekken.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd,

Martin
 
Jou moederbord ondersteund de FSB tot 150mhz.
Voor een Pentium 3 850mhz heb je 133mhz nodig.
Ik denk dat het wel moet kunnen.
Ik weet niet hoe het met die Slot 1 naar Socket 370 converter zit qua problemen.
 
Oke dan.....

Bedankt voor je snelle info!

Ik ga dus naarstig op zoek naar een P3 850 Mhz!

Voor meer info (ook van anderen) houd ik me aanbevolen!

Martin
 
Een vette P3 od kop tikken zal nog 'n flinke kluif worden, ze zijn nogal schaars begreep ik. Kijk 'ns of je d'r evt een Celeron op kan/wil zetten. Is wel een dooddoener, dat snap ik. Sorry daarvoor.
 
@Crash: Ik heb een p3 850 100mhz... alleen zijn deze natuurlijk niet niet meer nieuw te krijgen...
 
@Crash-> tot 150mhz???? Er zit een BX chipset op (volgens de handleiding) Die kunnen standaard tot 100mhz, echter sommige fabrikanten hebben er een 'opgevoerde' versie van uitgebracht. D.w.z. ze geven je alleen maar de mogelijkheid om het geheel hoger te klokken tot 133mhz maar of dit altijd stabiel is?

De BE6 heeft de mogelijkheid om het één en ander of met jumpers in te stellen of d.m.v. een softmenu in de bios. Daarbij kan ik echt geen hogere waarde vinden dan 133mhz.
Voor wat betreft een slot I->socket 370 convertor, ik heb hier verschillende goede ervaringen mee. (met name met die van Abit)

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan