Pentium D 915 dual core 2.8 niet goed genoeg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JAK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JAK

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo,
ik heb een Pentium D 915 dual core 2.8 GHz
maar toch hoor ik vaak dat deze niet echt geschikt is om mee te gamen, hij zou te langzaam zijn.
maar is mijn dual core 2.8 GHz niet beter dan alle andere dual core, want ik heb verder nog geen dual core met 2.8 GHz gezien.
kan iemand mij hier wat over uitleggen.

die is wel degelijk een dual core alleen een andere dan core 2 duo

die is wel degelijk een dual core alleen een andere dan core 2 duo

Ja klopt helemaal, de techniek is alleen beduidend anders waardoor de huidige multicores sneller werken.

Intels huidige (dit is een artikel uit 2005, René) dual-coreprocessor is in feite weinig meer dan een tweetal P4's op een enkel plakje silicium, die via een gedeelde 800MHz bus met elkaar moeten praten. Die bus wordt ook nog eens gebruikt om het RAM aan te spreken, met vertragingen als logisch gevolg. De oplossing van AMD voor dit probleem is de System Request Queue (SRQ), die enerzijds met de verschillende cores, en anderzijds met de geheugeninterface communiceert. Een benchmark van de chips laat duidelijk zien dat communicatie tussen twee cores bij AMD tot zestig procent sneller verloopt dan bij een vergelijkbaar dual Xeon- of Pentium D-systeem.

http://tweakers.net/nieuws/37386

De pentium d is niet echt een topper meer, maar de videokaart is toch beduidend belangrijker.
Met de juiste kaart zul je een hoop spellen best kunnen spelen.
mvg leo

ben ik toch "in de zeik" genomen in de winkel, mij werd verteld dat deze pentium D zeer snel was, ze zeiden dat je het kon vergelijken met een pentium 4 maar dan met ong. 4.5 GHz.

Helaas dat is nooit waar geweest.
Dat geldt zelfs voor de modernste core2duo niet.
Die winkel verkocht verhaaltjes.
Hopelijk alweer een tijdje geleden
Overigens is het geen rot processor,
Voor veel taken kun je er goed mee uit de voeten.
mvg loe

ik twijfel aan die 4.5ghz.

tis wel zo dat dual core niet gewoon x2 is maar dan krijg je 5.6ghz en geen 4.5 dus...

Maar is mijn pentium D 915 dual core 2.8 GHz wel beter dan een Pentium 4 met meer dan 3 GHz?
je ziet namelijk vaak (ook bij de nieuwe games) dat je een 2.8 GHz pentium 4 (of beter) nodig hebt om het spel te kunnen spelen.

veel spellen kunnen heel weinig met die tweede core, dan geldt 2,8ghz is 2,8ghz.
met de juiste videokaart zijjn veel spellen toch speelbaar.
mvg leo

budget?:)
maar om er gewoon een te noemen, de Radeon X1950 is een prima kaartje.
ook verkrijgbaar in pci-e.
Wel letten op voldoende capaciteit van de voeding.
Voor een een echt advies is het nodig om te weten wat je wil uitgeven en in wat voor systeem de kaart komt.
Wanneer je serieus een andere kaart overweegt kun je misschien het beste daar een topic over openen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan, veel mensen vonden de Nvidia 8600 gt wel goed maar dan moets ik (zoals jij ook al zei) op de voeding letten.

nog even mijn pc:
packard bell istart F9130 (2007)
windows vista home premium
pentium D dual core 2.8 GHz
2 gb RAM
interne ati videokaart

maar weet je wat het nou is, ik heb mijn pc 1 jaar geleden gekocht met nog niet zo veel verstand van zaken. daardoor heb ik een miskoop gedaan maar hij was te duur om gewoon weer een nieuwe te nemen. daarom dacht ik dat ik mijn pc gewoon wat moest opkrikken, ik heb al 1 gb RAM extra er in gedaan (een goddelijk verschil) maar toen ontdekte ik dat de reden waardoor ik games van 2004 nog niet eens op high kon spelende interne videokaart was.
150 euro wil ik daar aan uitgeven en dan mijn pc laten zoals die is en hopen dat ik de games van nu kan spelen. maar nu hoor ik dat ik waarschijnlijk nieuwe voeding nodig heb (50 euro) misschien een nieuwe pentium om amd (220 voor quat core) en dan een nieuw moederbord om die quat core te kunnen gebruiken.
de kosten lopen aardig op, dus zat ik te denken om een playstation 3 te kopen,dan heb je al dat gezeik niet meer maar aangezien ik erg van pc gamen houd wil ik die nieuwe videokaart er toch nog inzetten.
zo dit is mijn verhaal.

verwarring

op m'n pc staat dat ik een pentium 4 processor heb maar, bij apparatenbeheer staat dat ik er 2 heb. heb ik dan een dual-core pentium 4? of heb ik 2 keer een pentium 4 in m'n pc?:confused:

Laatst bewerkt:
op m'n pc staat dat ik een pentium 4 processor heb maar, bij apparatenbeheer staat dat ik er 2 heb. heb ik dan een dual-core pentium 4? of heb ik 2 keer een pentium 4 in m'n pc?:confused:

je hebt HT HyperTryding ofzoiets .......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan