Pentium D of Athlon 64 x2 4000+?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpie!

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Ik vroeg me af welke processor beter was om een beetje mee te kunnen gamen en video's te bewerken.
De amd is trouwens energy efficient.
en de pentium d is 2x 1.6ghz (dus 3.2ghz)

Heeft iemand hier antwoord op?

Groetjes,
Max

en de pentium d is 2x 1.6ghz (dus 3.2ghz)

Helaas is dat niet zo. Programma's starten een aantal threads. Een enkele thread kan niet gedeeld worden over meerdere cores, dus een programma moet minimaal 2 threads starten om effectief gebruik te maken van de dualcore. Of, er moet nog een ander programma draaien die de andere kern gebruikt.

In andere woorden, eenvoudig optellen gaat niet...

Wat natuurlijk wel een voordeel is, is dat je twee programma's netjes parallel aan elkaar kunt draaien, elk op 1,6 Ghz.

Zo ingewikkeld is het toch niet.

Kies de twee processors die je wilt vergelijken en met welke test en je ziet de resultaten in prestaties...

Helaas is dat niet zo. Programma's starten een aantal threads. Een enkele thread kan niet gedeeld worden over meerdere cores, dus een programma moet minimaal 2 threads starten om effectief gebruik te maken van de dualcore. Of, er moet nog een ander programma draaien die de andere kern gebruikt.

In andere woorden, eenvoudig optellen gaat niet...

Wat natuurlijk wel een voordeel is, is dat je twee programma's netjes parallel aan elkaar kunt draaien, elk op 1,6 Ghz.

maar welke is beter dan?

Ik zou altijd voor de AMD kiezen, vanwege de warmte die de D produceert.

Waarom kijk je niet naar Intel 2 Duo cpu's? De D is al uitontwikkeld.

Mrmusic: Ik neem dan maar aan dat die resultaten erg lastig te begrijpen voor mensen :p

Dat staat toch in de resultaten die je ziet!

Sorry ik moest eerst zoeken totdat ik zag dat de rode de dingen waren die geselecteerd waren:shocked: :d

Ok de pentium d is beter met video en de amd beter met games

welke raden jullie aan want ik kan maar uit die twee keizen;)

Je vraag zou hetzelfde zijn als 'Welk huis is het beste?'. Het ligt aan je budget, wat je wilt, etc, etc, etc... Er is onmogelijk een eenduidig antwoord op te geven.

jut dat ventje nou is nie op man

Pentium D wordt snel warm... qua prestaties, presteert het stukken minder dan je AMD.

AMD zul je dubbel veel plezier van hebben dan de intel cpu;) AMD for the win

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan