Pentium II naar Pentium III

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Een kennis van mij wil muzieksoftware (Cubase SX) draaien op een Pentium II (xp geinstalleerd) Echter op de verpakking wordt een Pentium III vereist. Vraag: is er een mogelijkheid dit ding nog op te krikken?

Op zoek naar een Pentium lll slot 1, die zijn er nog wel, even zoeken op de verkoop/koopsite's of op een computerbeurs.

Ook een slotket met een Plll socket 370 wil dan ook nog, met de goede fcpga socket 370.

Laatst bewerkt:
Dan moet eerst bekeken worden of de moederborden p3 processoren ondersteunen. Welk merk en type zijn de borden?

Overigens vrees ik dat cubase zelfs op een pentium 3 niet goed gaat lopen. Ikzelf heb een Amd 2600+ met een gieg geheugen, en daar loopt hij zelf erg traag op.

toetje33 zei:
Overigens vrees ik dat cubase zelfs op een pentium 3 niet goed gaat lopen. Ikzelf heb een Amd 2600+ met een gieg geheugen, en daar loopt hij zelf erg traag op.
Cubase_Sx_custom-back.jpg

Laatst bewerkt:
Het is denk ik vooral het werkgeheugen dat belangrijk is. Als je een 450 mhz hebt met 1 gig geheugen zal het beter draaien dan een P3 500 mhz met 256 mb geheugen.

Wat voor pentium2 ist? (Hoeveel mhz), en hoeveel werkgeheugen heeft hij ?

Victor V zei:
ok, deze passen op beide mobo's....?http://home.wanadoo.nl/andreiv/Intel%20P-III.htm en deze kan ik er gewoon inzetten?

Je kunt natuurlijk niet zo maar een Plll socket370 erin plaatsen, alleen een slot1 Plll kan er rechtstreeks in.

Afhankelijk van het type moederbord, lees chipset, kun je met, als voorbeeld, deze converter, ook wel slotket genoemd, een Plll met een socket370, in een slot1 moederbord proppen, en dan kun je zelfs tot en Plll 1133 gaan, let wel, alleen de fcpga en alleen indien de bios van het mobo het ook ondersteund.

Lange Pier zei:
Je kunt natuurlijk niet zo maar een Plll socket370 erin plaatsen, alleen een slot1 Plll kan er rechtstreeks in.

Afhankelijk van het type moederbord, lees chipset, kun je met, als voorbeeld, deze converter, ook wel slotket genoemd, een Plll met een socket370, in een slot1 moederbord proppen, en dan kun je zelfs tot en Plll 1133 gaan, let wel, alleen de fcpga en alleen indien de bios van het mobo het ook ondersteund.

Hoe weet ik of de bios van het mobo de processor ondersteund?

Door even naar de site van de moederbord fabrikant te gaan, de manual downloaden en kijken bij de biosupdates of daar ook die bijstaan waarmee je snellere cpu's kunt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan