Pentium m 1,6ghz in HP NX 9000 Laptop met poentium 4 m 2,2ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Hallo iedereen.

Ik heb laatst een IBM Thinkpad T41 op de koningsdag rommelmarkt gevonden voor nope.:D
Alleen is deze erg beschadigd: het scherm is defect, er ontbreken toetsen, de accu ontbreekt, het aansluitstukje voor de hardeschijf ontbreekt.:(
De laptop had ook geen ac adapter, maar ik had er gelukkig een die werkte.:)
Heb de laptop op een extern scherm aangesloten, de laptop startte op, maar toen ik de ubuntu dvd in de drive deed, maakte de drive piepende geluiden.:(
Ook met andere cd's/dvd's deed hij zo (windows xp, 7, 98, 2000)
heb hem nog met alcohol schoon gemaakt, maar geen effect.:mad:

Ik kan hem wel in de bios opstarten, en volgens de bios heeft hij een pentium m van 1,6ghz.

een andere xp generatie laptop van mij is nog wel in prima staat: de HP nx 9000, zelfs de accu doet het nog (1 uur)

deze laptop heeft pentium 4 m van 2,2ghz (rest van specs staan in lijst van mijn systemen)

Nu is mijn vraag: is de pentium m 1,6ghz beter dan de pentium 4 m 2,2ghz, enzo ja, past deze in de hp nx 9000:confused:

Ik weet dat het allebei verouderde cpu's zijn, maar ik wil weten of het wisselen ervan mogelijk is.;)

alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp en reacties!!!:thumb:

Ik ben trouwens ook nog 16, en ik vind het gewoon leuk om te sleutelen met computers (zoals de meeste hier denk ik):P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net gelezen dat het niet mogelijk is om te verwisselen, maar weet dit nog steeds niet 100% zeker:confused:

De reden dat ik het niet op dit moment uitprobeer is omdat het moederbord van de hp niet wil beschadigen:o

bedankt voor de hulp alvast!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
zit nog steeds met het probleem dus als iemand nog opmerkingen of tips heeft zijn deze welkom:thumb:

Ik zie het al de pentium m 1,6 is socket 479, terwijl de pentium 4 m 2,2 socket 478 is, net zoals bij de desktop versie:rolleyes:

maar waarom geeft intel zelf aan dat de pentium m in zowel socket 478 als socket 479 past:confused:

volgens wikipedia is het wel mogelijk om een pentium 4 desktop te zetten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pentium_M)

dus zal dat met een pentium 4 gebaseerde laptop ook kunnen?:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan