Pentium of AMD????

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
hoi

wat is beter? een amd processor of een pentium processor???

De nieuwe Core 2 Duo's (ook wel Conroe genoemd) van Intel, hebben de topmodellen van AMD van de troon gestoten. Wil je een gloednieuwe pc kopen, dan ben je nu beter af met een Conroe van Intel als cpu, vanwege de lage prijs en uitmuntende prestaties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Pentium is een type processor (of eigenlijk een verzameling typen), en AMD is een merk.

Snap wel wat je bedoelt natuurlijk; maar je stelt een bijna onbeantwoordbare vraag. De twee merken (Intel voor je genoemde pentium) werken in een soort nek-aan-nek-race de hele tijd elkaars topscores omhoog. Het ene moment staat Intel 'voor' en het andere moment AMD. Momenteel staat Intel trouwens voor. Maar dan heb je het niet over de nu betaalbare processoren. Bij dat voorliggen moet je je voorstellen dat het gaat om de allerduurste en nieuwste van het nieuwste modellen.

Globaal durf ik je maar één ding mee te geven: AMD is wat goedkoper dan Intel, wanneer je twee vergelijkbare processoren naast elkaar zet. De rest is voor een groot deel persoonlijke voorkeur (religie en imago).

Je zult nog wel een verhandeling krijgen van iemand na mij (of voor mij, zie ik inmiddels). Iemand die inhoudelijk de verschillen beter kent dan ik. Want ik kom niet verder dan wat er in een algemeen computertijdschriftje staat, qua inhoudelijke kennis.

Laatst bewerkt:
Wat ik zover weet is,een intel pentium is beter voor videobewerking en andere zware programma's en AMD Athlon is beter voor Games en wat office gebruik.
ook merk je dat de prijzen van de amd lager zijn :eek:

Wat ik zover weet is,een intel pentium is beter voor videobewerking en andere zware programma's en AMD Athlon is beter voor Games en wat office gebruik.
ook merk je dat de prijzen van de amd lager zijn :eek:

Dat was ''vroeger'' zo ja. De nieuwe cpu's (Core 2 Duo-serie) van Intel doen het een stuk beter in videbewerking én in games dan de huidige generatie AMD-cpu's.

ik ben altijd een fervent voorstander geweest van AMD, vooral door zijn lagere prijs

heb verschillende pc's ineengestoken en steeds AMD erin,

hier ben ik echter de laatste tijd van teruggekomen, veel van die AMD's hebben na verloop van tijd (ouderdom fan, stof tussen koelvinnen enz...) zeer veel te kampen met temperatuursproblemen,

uiteindelijk komt het erop neer, dat je toch bijkomende fan's moet plaatsen in de case en een veel duurdere processor fan moet steken,

bij de pentium, die een veel lagere werkingstemperatuur heeft, heb je dit probleem niet, en lichtere fan's maken ook weer minder lawaai,

vanaf nu, voor mij... de pentium

:)

Dus klinkt alsof ze allebei wel goed kunnen zijn aangezien ze elkaars topscores omhoog halen door concurentie

Ik heb tot nu toe altijd pentums gehad en bevalt me prima :D

ga ook een nieuwe pc kopen en weet ook niet of het amd of intel moet worden ik neig toch meer naar intel maar das dus alleen omdak nooit een amd heb gehad

Ook ik zou voor Intel gaan. Waarom....gewoon het 'gevoel' en zeker de Core 2 duo is een bijzonder fraaie processor.
Komt nog bij dat van de pc's met kapotte processoren, die ik onderhanden krijg, het slechts één keer is voorgekomen dat een Intel processor was overleden tegen een keer of 15 een overleden AMD.

Intel Dual Core

Op dit moment heeft Intel met zijn Dual Core processoren (Conroe) een stapje voor op
de AMD processoren. Wat prijs betreft vallen deze mij zeker mee.Amd had met zijn Athlon-
processoren een snellere floating- point berekening. Wat games betreft kon je dan ook
beter een Athlon kopen. Nu echter met een geheel vernieuwde architectuur is niet alleen
de floating-point bereking sterk verbeterd maar ook het energieverbruik, wat zich weer vertaald
in een minder warme processor. Ik zou dus op dit moment voor de Dual-Core processor
kiezen. Voor de instapper E6300 betaal je ongeveer 190 Euro en voor de "topper"E6700
rond de 550 euro.
Groetjes Rokamp

hoe zit het met de warmte ontwikkeling van de intel dualcore processors

de eerdere intels draaiden opmerkelijk koeler dan de amd's

intels op ongeveer 25 a 30 graden, tegen een amd toch wel rond de 45 a 50 graden,

wat ook de extra ventilators met zich meebrengt,

wat is de warmte ontwikkeling van de nieuwe intel's

koeling intel core

De warmteontwikkeling in de nieuwe core-processoren zij teruggebracht naar ongeveer
75 Watt, afhankelijk van het model. Verder gebruikt intel het zgn. speedstep-systeem
d.w.z. als de processor niet belast wordt er minder warmte ontwikkeld. Zo kan
het ongeveer nog maar 20W produceren. Afhankelijk van het koelsysteem zal de proceessor
dus vrij laag in temperatuur zijn. Bijkomende voordelen zijn dan ook een lagere energie-
rekening en dus een goede smoes om bij je partner een nieuwe computer voor te stellen !!
Nu was het al zo dat Intel vrij laag in zijn warmteontwikkeling zat, maar dat is nu nog verder
verbeterd. Zeker wat dat betreft heeft AMD een grote acherstand.
Groetjes Rokamp

Ah, dit vind ik interessant, want ik ben aan het twijfelen tussen een AMD en Intel.
Nu is de Intel duurder, dus ik dacht meteen aan de AMD, maar ik vind het warm worden van de pc een belangrijk punt. Ook moet hij stil zijn. Dus als je een stillere, koudere computer wil, kan je beter voor een Intel kiezen?
Maar voor mij is de dualcore te duur.

Geldt dit hierboven ook voor de Intel Pentium 4? En hoe zit het met de Intel Pentium D (daar staat ook het woordje Dualcore (jullie hebben het over dualcore, dus ik dacht dat ging over Pentium D...).
Ik heb allemaal vragen, maar ik moet eerst maar voor mezelf weten of ik een AMD wil of een Intel.
Wat ik ook een belangrijk bericht vond, is wat hierboven stond van dat iemand maar 1 intel was tegengekomen die was overleden en zoveel meer AMD's...

nou

Als je het over pentium 4 hebt dan heb je het over vroeger

Op dit moment zijn AMD en Intel vrij aan elkaar gewaagd dus daarom is het de vraag amd of intel er zijn maar weinig verschillen, intel is maar ietsje beter

maar pentium 4 dat was er al zo'n 3 jaar geleden en toen liep Intel nog altijd voor op AMD
maar het ligt er ook aan welke AMD proccesor je tegenover de Pentium 4 stelt

Ik zou kiezen voor Intel maar ik heb ook nooit een AMD gehad , ik kies voor Intel omdat ik er nooit problemen mee heb gehad

ik heb inmiddels een amd bestelt, 3800 2.4 AM2. Ik hoop dat hij lekker snel is.

Als je het over pentium 4 hebt dan heb je het over vroeger

Op dit moment zijn AMD en Intel vrij aan elkaar gewaagd dus daarom is het de vraag amd of intel er zijn maar weinig verschillen, intel is maar ietsje beter

maar pentium 4 dat was er al zo'n 3 jaar geleden en toen liep Intel nog altijd voor op AMD
maar het ligt er ook aan welke AMD proccesor je tegenover de Pentium 4 stelt

Ik zou kiezen voor Intel maar ik heb ook nooit een AMD gehad , ik kies voor Intel omdat ik er nooit problemen mee heb gehad
Oke, duidelijk.Ik gok er maar wel op en neem zeer waarschijnlijk een AMD. Ik ben benieuwd. Ook ivm het kapot gaan, wat hierboven nog ergens werd besproken...

tja

dat wat hierboven staat is maar de ervaring van 1 persoon , je AMD zal heus niet na 1 week stuk zijn , ze gaan "misschien" net ff wat eerder stuk dan intel's , misschien

Het zijn maar kleine verschillen , het zal wel goed komen met je AMD denk ik , als de AMD zo slecht was zou die niet zulke hoge verkoopcijfers hebben.

keb geen verstand van AMD's dus zou je niet kunnen zeggen of ie nou beter of slechter is dan de Pentium 4,
Ik kan je alleen zeggen dat ik zelf een pentium 4 hebt en bevalt me prima , ook lekker snel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan