pentuim 1 op knappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

windows98

Banned
Lid geworden
17 jul 2007
hey ik heb hier een pentuim 1 staan en ik dacht er wat mee te doen een beetre video kaart in zetten ik dacht aaan een TNT2 M64 32 MB PCI VGA video kaart zou dit kunnen?

alles wat ik weet over deze computer

pentuim 1 166 mhz

64 mb ram

6 gb harddisk

en de video kaart is een s3 dacht ik

zou die TNT2 M64 32 MB PCI VGA video kaart werken op die pentuim 1?

wat dacht je met die pentium 1 te doen?
Duke Nukem nog een keer spelen?

hahaha

Nee voor €50 euro krijg je al een leuker 2e hands systeem ;)

Ik heb die TNT2 videokaart 6 jaar terug gehad met mijn pentium 3, dat draaide al voor geen meter.

Maar goed... we zijn weer lekker behulpzaam :p

Ik denk dat je beter naar het werkgeheugen kan kijken. Nu kan ik me echt niet herinneren hoeveel geheugen die pentiums 1 gemiddeld hadden. 64MB lijkt me alleen weinig.
Ik heb wel jarenlang gewerkt met pentiums 2 (op mn werk) en daar merkte je echt het verschil als je het geheugen naar 256MB of zelfs nog hoger upgrade.
Dus dat zal bij een pentium 1 niet anders zijn.

Je hebt trouwens wel een toepasselijke gebruikersnaam :P

zal denk ik een relatief duur grapje worden om daar wat extra mem in te stoppen

ik heb anders nog edo ram simmetjes legen voor je :p
weet alleen niet zekker of ze nog werken ooit gekregen maar pc was al weg voor ik die er in,
deed.

zal denk ik een relatief duur grapje worden om daar wat extra mem in te stoppen
Weet ik niet.
Geheugenontwikkeling ging zo snel niet in die tijd.

Bijv: In een Pentium 2 zat SD-ram en in een beginnende Pentium 4 zat ook sd-ram.
Daarna kwam pas DDR.
Ik weet niet meer wat er in Pentium 1 zat. Sowieso heb ik nooit een pentium 1 gehad. Mijn ouders hadden een 486 en ik kocht daarna een tussenvorm tussen pentium 1 en 2. (hoe heet dat nu ook al weer MMX??,mijn eerste pc...)

Het zou SD-ram kunnen zijn, of Edo-ram. Das wat moeilijker verkrijgbaar. Volgens mij heb ik dat edo-ram vorig jaar op mn werk bij een opruiming nog weggegooid.
sd-ram heb ik nog in overvloed liggen thuis.

edit: nouja: iemand met edo-ram kennen we nu dus ook :P

edit: nouja: iemand met edo-ram kennen we nu dus ook :P

yep hij kwam er tussen.;)

maar ach dan nog zie ik zo het nut niet.ja iets meer mem zal iets beter draaien.dat merkte ik toen ook in me p1 van 64 naar 256.
maar ja over die videokaart......

regelmatig wordt hier op helpmij bij een p4(met agp) al gezegd:steek er geen geld in.
Terwijl er nog zat mensen hier mee goed uit de voeten kunnen.
nu praten we over een p1....;)

yep hij kwam er tussen.;)

maar ach dan nog zie ik zo het nut niet.ja iets meer mem zal iets beter draaien.dat merkte ik toen ook in me p1 van 64 naar 256.
maar ja over die videokaart......

regelmatig wordt hier op helpmij bij een p4(met agp) al gezegd:steek er geen geld in.
Terwijl er nog zat mensen hier mee goed uit de voeten kunnen.
nu praten we over een p1....;)
Geen geld in steken is iets anders als geen moeite voor doen: Het is toch leuk om een oude pc met andere oude troep te updaten?
Ik heb dat zelf ook gedaan met pentiums 2. Alle pc's die naar de sloop gingen van me werk van geheugen e.d. gestript en een paar geupgrade. Best grappig hoor.

Het gaat een hele opgave worden en je houdt uiteindelijk alleen je kast over. Als je het alleen als textverwerker gaat gebruiken dan kan het nog met een geheugenkaartje erbij prikken. Maar met die oude kasten is het het echt niet meer waard.

Wat moet er veranderd worden om er een sneller en betrouwbaarder systeem van te maken:

moederbord, processor, HDD, geheugen, voeding vervangen. Dit grapje kost op zijn minst:

mobo: 35 euro MSI socket 775
processor: dual core 90 euro
HDD: 60 euro WD
geheugen: 667 2GIG 40 euro
voeding: 60 euro
Ben je alsnog zon 285 euro kwijt...

Het gaat een hele opgave worden en je houdt uiteindelijk alleen je kast over. Als je het alleen als textverwerker gaat gebruiken dan kan het nog met een geheugenkaartje erbij prikken. Maar met die oude kasten is het het echt niet meer waard.

Wat moet er veranderd worden om er een sneller en betrouwbaarder systeem van te maken:

moederbord, processor, HDD, geheugen, voeding vervangen. Dit grapje kost op zijn minst:

mobo: 35 euro MSI socket 775
processor: dual core 90 euro
HDD: 60 euro WD
geheugen: 667 2GIG 40 euro
voeding: 60 euro
Ben je alsnog zon 285 euro kwijt...
jongen, dat vraagt hij helemaal niet....

Die PCI kaart gaat gewoon werken op die pentium 1.

kijk daar hebben we wat aan dat antwoord graag dat je me wil helpen

dat is wel wat anders

dan die waarde loze antworden van gooi je computer weg enz van dat gezeik

Laatst bewerkt:
zeg je dan haha van je moet het niet doen dan he op een pentuim 1 die kaart

kijk dan die raasies hele maal boven mij daar staan toch allemaal nute loze and worden toch?

Laatst bewerkt:
Deze gaat gewoon passen in het PCI slot. Je moet wel even de drivers voor deze kaart downloaden. Is het toevallig een Intel moederbord? Want met andere moederborden kan je wel problemen krijgen, zoals dat het beeld vastloopt.

Ik heb hier een Pentium 100Mhz staan met 100mb geheugen.
In die tijd betaalde ik voor 100Mb geheugen fl100,00 (guldens ja)

Als je met Aida32 kijkt wat er in die computer zit ben je al een heel eind!
Je kunt dan ook zien of de geïnstalleerde software goed werkt of niet.

http://www.megadownloads.nl/download/50/AIDA32.html

:)

Ik heb een p1 met Win95 voor dukenukem3d en dos bewerkingen.
Ik heb een p3 met Win98 voor Quake en snellere programma's.
En ik heb nog een p4 met WinXp voor internet en Quake3.

De rede is dat programma's zo toepassing afhankelijk zijn.
Koop je een nieuwe computer, werkt 't programma niet meer.

Maar dat was de vraag niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan