per account opties instellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Kan ik nou in WinXP pro per gebruiker allerlij opties instellen, ik wil dus eigenlijk, gast account alleen maar email, andere accounts weer wat anders.
Als admin moet dat toch in te stellen zijn denk ik zomaar.
Ik kan me uiteraard vergissen maar, ik wil graag dat er kinden achter de pc mogen zitten maar niet alles mogen opstarten.

grtjs jjw
 
Een tip kan zijn, om zelf de accounts van de kids tijdelijk administrators te maken, en dan zelf inloggen, telkens op 1 van die accounts.
Dan instellingen doen zoals je wilt.

Als dat is gelukt, kun je de accounts weer terugzetten als gast.

Kijk anders even zorgvuldig naar start / instellingen / configuratiescherm / systeem beheer / lokaal beveiligings beleid.

Let goed op, dat je als admin ingelogd bent, en dat je je eigen account niet blocked.
 
Goede optie!

Op zich een goede optie, het gaat mij er ook om dat als ik bv onder naam Paula een bureaublad maakt met daarop alleen een msn icoon en voor de rest niets dat ze dan ook alleen maar kan msn'n.
Maar ze kan dan ook nog steeds een verkenner openen en ze kan ook nog steeds klik en sleep doen, dat soort ongein wil ik dus allemaal per acount kunnen aan of uit zetten, ik weet dat er WinTweak progjes zijn waarbij je dit ook kan uitzetten maar dan geld dat meteen voor het hele Windows platform en niet per user afhankelijk.

Toch???

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan