Per dag gemiddelde resultaten in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermark

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Goedemiddag

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een database waarin op dagbasis de behaalde resultaten zijn ingevoerd.
Nu wil ik per dag van de week de gemiddelde resultaten in een formulier te zien krijgen
(dus :maandag met daarachter de gemiddelde score van de maandagen over een bepaalde periode, dinsdag met de gemiddelde score van de dinsdagen over deze periode enz).

Wie kan mij helpen?

Vast bedankt voor de genomen moeite.

Titel aangepast "r" zegt niets over je vraag/probleem.

Wil je een berekening over alle dagen, een vaste periode, of een periode op basis van een variabel tijdsbestek? Want dat maakt voor de oplossing (die ik in mijn hoofd heb tenminste) wel iets uit.

Principe van de oplossing is: zet op het formulier een aantal tekstvakken, waarop m.b.v. recordsets voor alle dagen een gemiddelde wordt berekend.

Je kunt ook voor de verschillende berekeningen aparte queries maken, en die koppelen aan de tekstvakken. Persoonlijk hou ik daar niet zo van, omdat je dan het aantal queries nogal snel uitbreidt. En als je per ongeluk een query weggooit, klopt je formulier ook niet meer.

Michel

Hallo Michel,

Dank voor je reactie.
Het mooiste zou zijn om over een variabele periode de gemiddelde score te zien krijgen.

Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt, dat wel zo ongeveer doet wat je wilt, denk ik. De waarden staan in de tabel Dagen, en je kunt het uittesten met het formulier frmDagen.

Als je de code achter de knop bekijkt, dan zie je dat er eerst een periode wordt gevraagd met een begin- en een einddag, waarna voor elke dag een aparte query op de achtergrond wordt uitgevoerd die het gemiddelde per dag berekend.
Om de dagen correct te filteren zet ik de datums altijd om naar een getal, en vertaal ik ze terug naar een datum in de query. Zo niet, dan worden maanden en dagen omgedraaid. 5-4 is dan bijvoorbeeld 4 mei i.p.v. 5 april.

Heb je hier wat aan?

Michel

Bijlagen

Hallo Michel,

Wederom dank voor je reactie.
In grote lijnen is dit wat ik bedoel.
Ik ga proberen of ik jouw oplossing ook in mijn database 'werkend' krijg.
Ik laat nog even weten of het is gelukt.

Rob

Hallo Michel,

Het wil niet echt lukken.
In jouw voorbeeld heb je de dagen van de week als kolomhoofd.
Ik heb er nog een kolom bij met de bronvermelding(intern of extern)
Per record wordt dit aangegeven.
Ik moet er dus nog een voorwaarde aan toevoegen, maar dit lukt me niet.
Kun jij me nog verder helpen?

Rob

Hoi Rob,

Misschien is het handig om een voorbeeld mee te posten, dan kan ik wat beter naar jouw situatie toe werken. Op zich zou het niet zo moeilijk moeten zijn om er een externe voorwaarde aan toe te voegen.

Michel

Hoi Michel,

Ik heb jouw bestand zodanig aangepast dat het overeenkomt met de structuur van mijn database.

Rob

Bijlagen

Hoi Mark,

Ik snap de aanpassing niet helemaal, want je hebt het over een kolom intern/extern en die kan ik niet terugvinden in de db.
De records zoals ze nu in de voorbeeld db zitten, geven geen resultaten per week meer, maar per dag een aantal verschillende velden waarvan je vermoedelijk het gemiddelde wilt hebben? Maar hoe zit het nu met de selectie intern/extern?

Michel

Hallo Michel,

Ik heb intern en extern verder gespecificeerd in telefonie, mail (extern) en erms,esca(intern).
Het klopt dat ik inderdaad de gemiddelden per dag wil zien per kolomhoofd
Excuses als ik dit niet duidelijk heb aangegeven.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan