• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Per hoofdstuk tellen

BlackBullet

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2014
Ik heb een bestandje waarbij ik per hoofdstuk bij hou welke opdrachten ik klaar heb. Graag zou ik daarnaast een kort overzichtje willen hebben waarin ik kan zien al een hoofdstuk is afgerond. Zelf was ik al een eind op weg maar ik kom er niet meer uit.
Geprobeerd met aantal.als, vergelijken, maar ik kom maar niet tot de eindformule.
Zou iemand mij willen helpen?
-Windows 11 gebruiker.

Bijlagen

Komt door de opzet van je tabel dat het niet gemakkelijker erop wordt.
Sta je open voor een hulpkolommetje (die je kunt verbergen eventueel)? Dan is het simpel.

De oplossing van AlexCel krijg ik alleen maar hoofdstuk 1 afgevinkt.
Oplossing van AHulpje is bijna exact de goede oplossing. Zit nog 1 probleempje in: Hoofdstuk 3 staat niet afgevinkt ivm een leeg opdrachtveld. Streepje ipv vinkje of uitroepteken. Kan je die ook nog fixen of gewoon lekker die lege opdrachtregel eruit halen?

Denk dat die van AlexCEL meer in de buurt komt want als er bij een nieuwe klus bij een bepaald hoofdstuk meer of minder opdrachten komen hoef je niet elke formule handmatig aan te passen
Edit: al pakt ie nog niet alle hoofdstukken vlekkeloos

Laatst bewerkt:
Waar gaat het nog niet goed dan? Welk hoofdstuk?
Kun je eventueel een voorbeeld plaatsen waarin het niet goed gaat?

Misschien dit alternatief met een iets andere benaming van je opdracht nummers.

Je hebt dan aan 1 formule genoeg voor alle hoofdstukken dus hoef je het bereik van elk hoofdstuk niet aan te passen ook kun je dan eenvoudig een hoofdstuk toevoegen.

Bijlagen

Met deze formule hoef je de bereiken niet meer handmatig aan te passen:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(INDEX(A:Z;VERGELIJKEN(H2;C:C;0)+1;2):INDEX(A:Z;ALS.FOUT(VERGELIJKEN(H3;C:C;0)-1;99);2);"!")=0;"✔";"X")
Bij meer dan 99 opdrachten per hoofdstuk moet je de waarde 99 in de formule dienovereenkomstig aanpassen.
En kijk ook eens naar de vereenvoudigde formule in kolom B.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan