Per ongeluk adminaccount verwijderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaarjen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Gisteravond heb ik geprobeerd om het inloggen bij een account van windows 7 bij het opstarten uit te zetten volgens de stappen op deze site; http://www.pcmweb.nl/tips/windows-7-inloggen-zonder-wachtwoord
ik zag echter dat bij het tabblad 'gebruikers' het vierkantje al niet was aangevinkt, dus ik besloot maar al mijn accounts te verwijderen met het idee dat ik dan ook niet meer gevraagd zou worden bij het opstarten om een wachtwoord. Vanochtend deed ik mijn computer weer aan, en terwijl ik dacht dat ik nu niet meer hoefde in te loggen, stond daar wel mijn gebruikersaccount die ik altijd gebruikte die vroeg om een wachtwoord. nu heb ik mijn oude wachtwoord geprobeerd, maar nu geeft hij aan dat het wachtwoord fout is! Via 'safe mode' heb ik mij ingelogd met het ''administrator'' account met als wachtwoord ''admin'' waarmee ik dus niet bij al mijn bestanden kon, maar ik zag wel dat de harde schijf nog niet geleegd is. Ik kan er alleen niet meer bij.
Is het mogelijk om weer in te loggen waardoor ik weer bij mijn bestanden kan, of desnoods een backup kan maken van mijn harde schijf zonder me aan te melden als een admin account?

mvg Arjen

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op Helpmij

Makkelijkste manier is om een systeemherstelpunt terug te zetten.
Windowstoets + Pause/Breaktoets>systeembeveiliging>systeemherstel.

als ik klik op 'systeemherstel starten' gebeurt er niets. Er staat ook zo'n schild-teken bij, betekent dit niet dat ik dat dus alleen kan doen als ik adminbevoegdheden heb met het account waarop ik ben ingelogd? of moet het ook voor andere accounts mogelijk zijn om systeemherstel te starten?

Mag ik heel even vervelend zijn.
Hoe kom je op het idee om maar even alle accounts te verwijderen. Wilde je je PC onbruikbaar maken.
Vraag me sterk af of het mogelijk is via herstel die account's terug te halen.
Systeem herstel zegt duidelijk "uw persoonlijke bestanden worden niet gewijzigd"

Maar wat is er simpeler dat in gebruikersaccounts, van je configuratiescherm, het wachtwoord te verwijderen.
Moet je dacht ik wel in elk account afzonderlijk doen, maar dat is niet zo'n bezwaar.
Niet dat dat volgens mij slim is, maar dit terzijde.

Heb je al geprobeerd om in je eigen account te komen door op [Enter] te drukken. (dus niets intikken)
Je had denk ik je wachtwoord verwijderd door jou acties.

Het probleem is al verholpen met wat hulp van vrienden;

bleek dus dat ik 'perongeluk' al mijn admin accounts verwijderd had. echter er stond nog wel een adminaccount van de fabrikant op, alleen dit wachtwoord was niet bekend bij mij. geprobeerd die te kraken met ophcrack door dit te booten vanaf een usb stick, alleen dit programma kon het wachtwoord niet kraken. Toen uiteindelijke de vrij simpele oplossing gevonden; via safe-mode aangemeld als 'administrator' zonder wachtwoord en daarmee een nieuw admin-account gemaakt, waarop ik mij nu kan aanmelden en weer bij mijn bestanden kan van het oude account, die eigenlijk niet meer bestaat.

Hartelijk bedankt voor de hulp,

mvg arjen

@Eric_Daleboudt
Vraag me sterk af of het mogelijk is via herstel die account's terug te halen
Normaal gesproken wel als je genoeg bevoegdheden hebt.
Via 'safe mode' heb ik mij ingelogd met het ''administrator'' account met als wachtwoord ''admin''
Uitgaande van bovenstaande info had dat moeten lukken.
@TS
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan