per ongeluk beheersaccount verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
3
Hallo,

Naar aanleiding van wat geklooi op mijn pc heb ik per ongeluk de beheersaccount verwijderd en mijn eigen account heeft alleen nog maar beperkte rechten. :eek::eek:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit terug kan krijen. Hij staat ook niet meer vermeld bij de gebruikersaccounts in het configuratiescherm. Doordat ik alleen nog maar een account met beperkte rechten heb, kan ik niet zo veel meer.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Start->uitvoeren->cmd (Werkt dat niet, of heb je last van een beperkt recht, scroll dan ff helemaal naar onderaan dit bericht)

net user username /ADD

waar username staat, typ je de naam van je nieuwe account.

Om admin te worden (hier wordt dutchevil als account gebruikt, jij natuurlijk je eigen naam):

net localgroup administrator dutchevil /ADD

Dit maakt het account dutchevil een admin. Als dat niet werkt is administrator niet de groep voor admins zoek dan de juiste groep met:

net localgroup

En voer dan de stap opnieuw uit maar dan in plaats van administrator de net gevonden groep.
_______________________________________________________________________
methode 2 voor dos:

Start kladblok
Typ: command.com
Ga naar bestand->Opslaan als, nu goed opletten:
[naam bestand].bat
in die 2e balk zet je hem op alle bestanden, sla het bestand nu op.
Dubbel klik op dat bestand en je hebt dos.

Bron: Een site, ik vermeld hem niet gezien de info op de site verder. Bewerkt door mij.

Succes ;)
 
Hoi,

ik heb de bovenstaande stappen gedaan, alleen geeft hij dan systeemfout 5 aan. Volgens google heb ik dan niet voldoende rechten om iets te wijzigen...

Iemand hier een oplossing voor?
 
Goed, ik las gisteren nog een andere methode, dan wordt je een nog hogere gebruiker als het goed is en kan je ook wachtwoorden van admins veranderen:

1. Start dos zoals in het vorige bericht van mij is beschreven.
2. Typ: at [de tijd + 2 minuten, bijv. 15:39] /interactive "cmd"
3. Wacht tot er een nieuw dos venster opent (dus op de tijd die je hebt ingevult).
4. Doe cntrl+alt+delete, ga naar processen en beeïndig explorer.exe (taakbalk en icoontjes zullen wegvallen)
5. typ nu in dos: explorer en druk op enter
wacht even tot alles weer geladen is (kan eventjes duren)
Volg vervolgens de stappen in het vorige bericht over hoe je een account toevoegd aan de administrator groep, met je normale accountnaam uiteraard, en als het goed is werkt het.
______________________________________________________________________________________________________________________

Werkt dat ook al niet dan het volgende (eventueel met de bovenstaande beheerders account, lijkt me wel het handigst)
Start->Uitvoeren-> Type: control userpasswords2->Druk op OK
Klik op je account->Eigenschappen->Groepslidmaadschap
Selecteer het bolletje bij Ander niveau en kies in het lijstje Administrators->OK->OK
Even herstarten en als het goed is heb je weer beheerdersrechten. :)

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
inmiddels is het probleem opgelost :).... de laatste stap van hello is dus overbodig geworden. Ik heb wat gegoogled en uiteindelijk gaf iemand ergens de tip om in je opstartscherm de naam van mijn account te verwijderen en daarvoor in de plaats administrator te typen met een hoofdletter A. Na wat hoofdbrekens over het wachtwoord ben ik daar uitgekomen, vervolgens ben ik ingelogd als administrator en daarin de beheerdersrechten ook weer aan mijn eigen account toegekend. Op zich heel apart allemaal. Uit dos bleek dat ik wel nog een administrator account had, maar dat ik er niet bij kon.

In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan