• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Per ongeluk doorkopiëren 'doorzichtige' vierkantjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

helponssvp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2014
De afgelopen jaren bezoek ik dit forum meestal via Google als ik een computerprobleempje heb. Meestal is het een bekend probleem en hoef ik zelf niets te posten.
Echter nu ben ik tegen iets aangelopen waar ik zo niks over terug kan vinden.

In onze voorraadbestanden heeft zich op de één of andere manier een aantal 'doorzichtige' vierkantjes genesteld.
Zie testbestand in bijlagen.
Als je klik op de getallen in CEL C24, C25, C26, C27 en C28 kom je ze tegen.
Deze vierkantjes zijn waarschijnlijk door ons eigen toedoen doorgekopieerd in de andere tabbladen.
Naast dat de vierkantjes vervelend in de weg zitten als je op een getal klikt worden de bestanden ook steeds groter en trager.

Is er een manier hoe ik van deze vervelende vierkantjes verlost raak? Bijvoorbeeld:
- Opslaan in een andere bestandsvorm?
- Eenvoudig alle vierkantjes in een tabblad in één keer selecteren en verwijderen?
- Alle vierkantjes in één keer zichtbaar maken waardoor ze makkelijker te verwijderen zijn?

Of zit er niks anders op dan alle voorraadbestanden opnieuw aan te maken?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Bijlagen

Als je gegevens wil kopiëren kun je beter geen opmaak en andere dingen kopiëren.
Gebruik dan dus altijd 'plakken speciaal' om allleen de waarden te kopiëren.

Om ze in een bestand te verwijderen (NB. het duurt even !):

Code:
Sub M_snb()
    MsgBox Shapes.Count

Shapes.SelectAll
    Selection.Delete

MsgBox Shapes.Count
End Sub

Lichtjes aangepast voor elk blad in je bestand:
Code:
Sub cobbe()
 For Each sh In ThisWorkbook.Sheets