Per ongeluk gereset

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukkie3110

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
hey,

ik heb per ongeluk op de reset knop gedrukt van de router van mijn vriend...
het is een U.S. Robotics USR5462, dus het standaardwachtwoord is "admin", dat was zo...
nu zit ik erin, maar niemand in het huis heeft internet... ik probeer de standard setup (dus niet de advanced setup) te doen maar dan komt hij zeggen dat de DAT niet goed zit of zo... (hier later meer over, moet nog eerst eens gaan kijken)... k heb al gecheckt op backups, geen enkel, weet iemand wat die DAT is of zo en wat ik moet doen ?

mvg,
tvgdb

Vaak kan je op de web site van de router leverancier vinden wat de settings voor een specifieke provider moeten zijn, of omgekeerd: bij veel providers vindt je wat de settings in de router voor een specifieke abonnementsvorm moeten zijn. en DAT, zou niet zo snel weten wat dat is.

OH, en kijk ook even of de check op MAC-address aan staat of niet in de router. Als ie aanstaat moet je de MAC-adresen van de WAN en/of LAN van alle aangesloten PC's opgeven in de router. Om ff te testen of dat het is is het natuurlijk sneller om even de controle op MAC-adres in de router uit te zetten.

Als het WAN-aansluitingen betreft moet je ook checken wat de versleutelings-key is (WEP of WPA).

Laatst bewerkt:
Vaak kan je op de web site van de router leverancier vinden wat de settings voor een specifieke provider moeten zijn, of omgekeerd: bij veel providers vindt je wat de settings in de router voor een specifieke abonnementsvorm moeten zijn. en DAT, zou niet zo snel weten wat dat is.

OH, en kijk ook even of de check op MAC-address aan staat of niet in de router. Als ie aanstaat moet je de MAC-adresen van de WAN en/of LAN van alle aangesloten PC's opgeven in de router. Om ff te testen of dat het is is het natuurlijk sneller om even de controle op MAC-adres in de router uit te zetten.

Als het WAN-aansluitingen betreft moet je ook checken wat de versleutelings-key is (WEP of WPA).

hey, kun je dit voor me opzoeken... ik vind het niet... de leverancier is belgacom, ik weet het pakket niet... DAT, het kan ook iets anders zijn...het is een WEP versleuteling. hoe check ik of de mac-adressen aan staan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan