Per ongeluk partitie externe HD verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramjansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
HELP!

Heb dit weekend mijn pc opnieuw willen installeren met XP. Tijdens de setup had ik de een externe harde schijf aangesloten zitten via firewire. Helaas was deze schijf zichtbaar in de setup (tijdens partitie procedure). Het was totaal niet bij me opgekomen dat de partitie die zichtbaar was op m'n externe hardeschijf stond, dus verwijderd. Ik wilde tenslotte alles lekker schoon hebben.

In 2 seconde was deze partitie verwijderd en toen kwam ik er pas achter. DOM dom dom!
Op een andere pc voor de zekerheid gekeken of deze ramp zich echt had voltrokken en bleek helaas waar te zijn. De schijf was niet eens meer zichtbaar. Wellicht nog veel dommer, heb ik dan maar weer een nieuwe partitie gemaakt zodat ik de schijf in ieder geval weer kon zien/herkennen. Dat ging inderdaad wel, maar kreeg de melding dat deze schijf eerst geformateerd moest worden, voordat hij in gebruik genomen kon worden. Dat heb ik NIET gedaan.

Mijn vraag zal geen verassing voor jullie zijn.... Hoe kan ik deze puinhoop in G%dsnaam herstellen en mijn foto's van de afgelopen 8 jaar weer terughalen.

Hier wat gegevens die wellicht kunnen helpen:
besturing: Windows XP (prof)
HD: Lacie 500 GB

Het gaat me met name om de foto's maar als ik 300 GB aan films en muziek nog terug kan halen, zou dat mooi zijn meegenomen.

AUB Help, ik heb er buikpijn van!

Groeten Bram

Ga aan de slag met TestDisk.

Zoek de partitie en herstel die, eventueel de fat32 of mtf ook herstellen.

Photorec vind je op dezelfde site voor afbeeldingen van een RAW schijf af te halen.

Indien het niet wil, gan op zoek naar een werkende R-Studio voor het gewenste bestandssysteem, wat je overigens nergens vermeld welke het was, of GetDataBack.

Volgens mij FAT32, maar weet ik niet heel zeker.
Bedankt voor je reactie in ieder geval. Ik zal er vanavond direct mee beginnen.

Het terug halen is mogelijk alleen een secure werkje.

Ik ken een cd genaamt IHaveThePassWord en hier staan de nodige recovery tools voor je op.
Met werken de versie, zelf ook een foutje gemaakt. Binnen 10 alles weer terug.

Want wat je meestal kan vinden zijn probeerversie en daar kan je niks mee. Dan kijk dat hij het vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan