• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

per pagina een andere arfdrukstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
216
Kan ik in excel binnen één werkblad verschillende afdrukstanden selecteren, dus per pagina, bijv. afwisselend staand en liggend?
 
Binnen 1 werkblad wel, mits er verschillende "bladen" zijn aangemaakt (maar da's vast niet wat je bedoelt...)
Jij zal graag op een scherm, naar beneden scrollend en een pagina overgang tegenkomend, DAAR graag willen switchen van afdrukstand. en DAT zal m.i. helaas niet lukken. (Zoals dat in Word met secties wel kan)

Nu ik erover nadenk, eigenlijk best wel bijzonder dat het in Excel niet en in Winword wel kan. Ik heb overigens Excel2000, dus maybe dat 't in latere versies wel kan en misschien zelfs wel in 2000, maar dan heb ik die mogelijkheid in ieder geval nooit ontdekt.
 
Laatst bewerkt:
Binnen 1 werkblad wel, mits er verschillende "bladen" zijn aangemaakt.

Volgens mij gaat het over het printen van meerdere pagina's uit 1 en hetzelfde tabblad. Ik kan verkeerd zijn ook.
 
Ik had mijn bericht reeds aangepast en uitgebreid.

OK, iets te snel geweest.

Toch denk ik wel dat het mogelijk is / zou kunnen zijn ... met een stukje VBA code dan toch. Die kan ik niet zomaar uit mijn mouwen schudden, vrees ik. (wil wel eens proberen als ik tijd mocht hebben.)

Wigi
 
Wigi je hebt gelijk :D. Met VBA is het te doen.

Onderstaan, niet de meest nette code, maar hij doet het :rolleyes:


Letop: deze code werkt alleen maar met 3 pagina's, en het werkt het beste als je de pagebreaks zelf aanmaakt.
Code:
Sub PBreaks()
Dim sh As Worksheet
Dim hPageBreak As hPageBreak
Dim Page As Long
Dim PageOrient(3) As Integer

PageOrient(1) = xlPortrait
PageOrient(2) = xlLandscape
PageOrient(3) = xlLandscape

Set sh = Sheets("Blad1")

For Each hPageBreak In sh.HPageBreaks
    Page = Page + 1
    ActiveSheet.PageSetup.Orientation = PageOrient(Page)
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=Page, To:=Page, Copies:=1, Collate:=True
Next

' 3 pagina's hebben maar 2 pagebreaks, dus vandaar dat de laatste pagina ook wordt uitgeprint
Page = Page + 1
ActiveSheet.PageSetup.Orientation = PageOrient(Page)
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=Page, To:=Page, Copies:=1, Collate:=True

End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan