• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

per tablad wachtwoord invoer in popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

powerjap

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Hallo,

Van een excel werkboek met 9 werkbladen wil ik 6 werkbladen 'alleen lezen' maken. Maar elk van die 6 werkbladen moet een knop hebben 'wachtwoord invoeren'
zodat elk van die 6 werkbladen afzonderlijk bewerkt kan worden. De overige 3 bladen zijn al alleen lezen en daar worden automatisch gegevens uit de andere 6 werkladen naartoe gekopieerd.

Mij lukt het vooralsnog niet, en een collega attendeerde mij op dit forum.

Jasper

Excel heeft al de mogelijkheid om per werkblad te beveiligen.
Waarom dan nog apart een knop?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Goede vraag.

Ik wil niet dat de verschillende gebruikers in de menubalk de tabblad beveiliging gebruiken.

Het moet voor de gebruikers zo simpel mogelijk zijn.

Dus als bv sheet A zichtbaar is, dan ook in sheet A het wachtwoord voor sheet A moeten kunnen invoeren.

Jasper

Afhankelijk van iemands inlognaam kun je bepaalde werkbladen tonen/verbergen.

@powerjap,

kan die ingeving ook voor anderen handig zijn? Zo ja, wil je hem dan delen?

ja uiteraard,

1 alle cellen in blad selecteren; dan celeigenschappen, beveiliging, "locked"
2 menu "controleren" , kies "gebruikers toestaan om bereik te bewerken" kies "nieuw" geef naam op en selecteer cellen die bewerkt mogen worden.
voer wachtwoord in en druk op toepassen.
3 menu "controleren" , "bladbeveiligingen" selecteer ; vergrendelde en ontgrendelde cellen selecteren aan (in mijn geval ook "objecten bewerken" dan kunnen in cellen ook opmerkingen geplaatst worden) en dan blad beveiligen.

Nu is het excelbestand te open zonder wachtwoord in te vullen, de tabbladen zijn zichtbaar voor iedereen, maar als je wilt schrijven in een cel komt er een popup met een password vraag. En dat password kun je dus per tabblad instellen. Cellen die niet in het bewerkbare bereik vallen zijn niet te bewerken.

that's all. Ik zat moeilijk te doen met VBA codes maar dat was dus helemaal niet nodig.

Jasper

Bedankt voor de terugmelding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan