• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentage bedrag als uitkomst in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hoi,

Ik kom er even niet uit, waarschijnlijk omdat ik de formule verkeerd schrijf. Het volgende is de bedoeling:

ik wil een percentage aftrekken van een totaal bedrag waarbij het percentage bedrag zichtbaar blijft.

Totaal bedrag = G19+G20+G21+M10 hiervan moet er 2,5% af. Deze -uitkomst zal uiteindelijk in de cel moeten komen te staan.

Dus 13.044,39 - 2,5% = -348,30

Iemand een idee?

Bedankt,
Claciar

Hallo Wigi,

Wat ik wil is dat wanneer ik in een cel de percentage in voer in dit geval -2,5% (beter alleen 2,5) dat in de cel daarnaast hij het bedrag uitrekend, in dit geval -348,30

Zal alles vermelden:
G19 2.365,93
G20 3.906,36
G21 6772,08
M10 887,49

Dus als er in H19, in dit geval 2,5 wordt ingevoerd moet er in cel I19 het bedrag komen te staan wat er af gaat, in dit geval -348,30.

Bedankt,
Claciar

Oh ja, eventueel nog met een ALS formule errond:

=AS(H19="";"";(G19+G20+G21+M10)*(1-H19/100))

Wigi, ik heb hem =(SOM(G19:G21)+M10)*0,025*-1 of te wel =(SOM(G19:G21)+M10)*H19*-1

Txs

=-(SOM(G19:G21)+M10)*0,025

Zet de vraag maar op opgelost aub.

claciar,

Vertel er dan wel ff bij, dat je probleem op een ander forum is opgelost.:mad:
Eventueel met link.

Hallo Ad Becude, Ik had netjes de oplossing (die inderdaad op een ander forum was ontvangen) hier geplaatst. En heb dus niet niks meer van me laten horen op deze forum. Zo slecht is dat toch niet?

Maar hier is de link, http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=29696

Claciar

Is het echt zo moeilijk om die link hier te plaatsen op het moment dat het ergens anders komt? Dat in ruil voor de gratis, deskundige hulp die je krijgt? Zelfs nog tijdens werkuren. :shocked:

Jongens ik wil er helemaal geen drama van maken, het enigste wat ik dacht was, ok, de oplossing is vrij kort dus een copie/past is voldoende, mocht het antwoord veel en veel langer zijn geweest dan had ik zeker de link hier geplaatst.

En ik waardeer jullie hulp. Sorry als ik met mijn tekst misverstanden heb veroorzaakt.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan