• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentage berekenen in in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

anne971

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Kom een heel eind, en elke keer als ik denk dat ik het heb... nee dus!

Kan iemand mij hier bij helpen?
Bekijk bijlage 174178

Zover kom ik en dan werkt het ook nog allemaal.
Maar nu wil ik het volgende: ik wil dat in deze formule ook het bedrag word berekend als ik % invul en dan nog wel het liefst dat ik als ik in mijn % kolom 30% in vul. Dat de formule dan over de de prijs per stuk of de prijs het percentage berekend.

Alvast bedankt

Dag Anne,

Ik denk dat er iets mis is gegaan met het uploaden van je Excel document, ik krijg het niet geopend. :(
Kijk even of het linkje voor jou wel werkt.

Vriendelijke groet,

Bart

was een screenshot.. maar die is dus voor mij wel te openen maar voor andere niet ... mmh
nu uitvinden hoe ik hier een bestand kan uploaden

Je bent geweldig..
Nu ga ik eens uitpuzzelen hoe je dat heb gedaan, lag volgens mij puur aan mijn volg orde van de formule :)

Dankje wel

Ik heb dezelfde benamingen voor mijn kolommen gebruikt, dus dat zal je wel lukken zo! ;)

Sorry, ben er toch nog niet helemaal.
Heb weer zelf zitten puzzelen met als resultaat dat het helemaal niet meer werkte... oeps.

In deze geweldige formule die je hebt gemaakt voor me, zit een kleine maar aan.
Het aantal word niet gepakt en is ook niet verwerkt in de formule volgens mij..
Bij aantal 1 is er dus niks aan de hand..
Maak ik er aantal 2 van dan doet de formule hier niks mee.
Is dat simpel op te lossen ?

Dank

Dat klopt ja, dat ben ik vergeten toe te voegen. :rolleyes:
Je kan dit simpel oplossen door haakjes om de complete formule te zetten (dus zonder het '='-teken) en dan daarna laten vermenigvuldigen met de kolom 'Aantal'.

Groeten,

Bart

Antwoord is zo simpel en ik zat weer zooooo moeilijk te doen.

Nogmaals bedankt!

Hallo Anne
Crossposting is hier niet verboden maar het is wel zo netjes, en wordt ook zeer op prijs gesteld, om te vermelden dat de vraag ook op een ander forum gesteld wordt.
Dit voorkomt dubbel werk van onze vrijwilligers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan