• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

P@sbeer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
ik ben bezig met een omzet berekening, heb bijna alles klaar, alleen ik krijg de % berekening niet voor elkaar

K6 t/m K14 is een bepaalde groepomzet, komt totaal te staan in K16, deze wil ik laten delen door 1 % van K 18 (is de totale omzet) en het % komt te staan in K 21

wie help me ff,

ter info ik ben geen expert

Withaar bedankt,

heb de formule er instaan krijg in k21 de volgende melding

#deel/0!

wat is er nog niet goed gegaan

... mijn fout, gaat fout als alle waarden op nul staan, delen door 0 mag niet hé...
Met deze formule zou i moeten werken.

=ALS(ISFOUT(K16/(K18/100)/100);0;K16/(K18/100)/100)

Ik heb de eerdere bijlage ook even aangepast.

Laatst bewerkt:
Withaar bedankt het werkt zoals ik het ingedachte heb, heb alleen van de laatste 100 een 1 gemaakt, anders had ik een percentage van 0.0179, en nu met een 1 1.79 , en dat is het juiste antwoord

bedankt!!!

ik kan weer verder

en als ik het op 2 decimalen wil laten eindigen ?

Als je in excel de cel eigenschappen veranderd in % moet je wel /100 gebruiken. 1 staat dan voor 100%.

Een getal afronden op 2 decimalen kun je op twee manieren doen.
Alleen voor het oog; ga in de gewenste cel staan, rechtermuisklik, Celeigenschappen, kies getal, valuta of percentage en je kunt het aantal decimalen op geven. Excel laat je er alleen 2 zien, alle berekeningen die je vervolgens met de inhoud gaat doen zullen gewoon met alle cijfers achter de comma worden uitgevoerd. Soms kan dit tot vreemde afrondings 'fouten' leiden.

Met de formule afronden rond je het getal echt af, ook voor alle vervolg acties die je er mee gaat uitvoeren.

formule wordt dan; =ALS(ISFOUT(K16/(K18/100)/100);0;AFRONDEN(K16/(K18/100)/100;2))

Als je ook het getal 0 zichtbaar wil hebben als 0,00 moet je allebij doen, dus celeigenschappen aanpassen de de formule gebruiken.

De 100 moet je zelf weer even aanpassen naar 1, bovenstaande werkt goed als je met celeigenschap percentage werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan