• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentage per dag bereken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GelukC

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
18
Hallo,

Nou mijn eerdere 'probleem' is opgelost, zit ik met de laatste horde in mijn sheet.

Ik wil graag percentage per dag berekenen. Ik heb meerdere resultaten per dag waar een percentage behaald word. Aan het einde van de dag heb ik dan dus meerdere percentages staan (dat kan er 1 zijn, maar ook meer).

Nu wil ik in een andere kolom het behaalde percentage van de dag laten berekenen.
Nu doe ik dat nog handmatig aan het einde van de dag dmv SOM, maar wil dat graag automatisch laten berekenen.

Alvast bedankt...
 

Bijlagen

  • Percentage per dag.xlsm
    10,9 KB · Weergaven: 14
kun je je voorbeeld aanpassen, zodat we ook kunnen zien hoe die percentages ontstaan?
 
Zoiets? Invullen in F10 en dan naar beneden doortrekken.
Code:
=ALS(OF(D11<>"";E11="");SOM(E$10:E10)-SOM(F9:F$9);"")
 
Laatst bewerkt:
Zoiets? Invullen in F10 en dan naar beneden doortrekken.
Code:
=ALS(OF(D11<>"";E11="");SOM(E$10:E10)-SOM(F9:F$9);"")

Bijna perfect. Ik heb nu een lijst die gaat tot rij 512. Ik ben nu bij rij 136. Na rij 136 geeft hij nu allemaal nullen tot aan rij 512. Die zou ik ook graag nog op "" willen krijgen...
 

Bijlagen

  • Percentage per dag 2.xlsm
    11,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Extra ALS-functie:
Code:
F10: =ALS(E10="";"";ALS(OF(D11<>"";E11="");SOM(E$10:E10)-SOM(F$9:F9);""))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan