• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bush
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bush

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Hallo,

In het test bestandje wat ik heb bijgevoegd wil ik in J1 het totaal percentage wat afhankelijk van de waardes in B2t/m6 en J2t/m6 behaald is.

Dus nu staat in J1 4,8% dat is wat j2 geeft behaald door B2 als percentage van de omzet uit te rekenen. Dus de formule die nu in J1 staat klopt, alleen wil ik dit voor de hele rij van B2t/mB6 en J2t/mJ6 totaal laten optellen. Dus als je in L kijkt is bijvoorbeeld L4 6,6%
Dit zou de uitslag zijn van de formule =SOM(B4/B1*J4).
L wil ik normaal niet ingevuld hebben, de formule in J1 moet dit automatisch optellen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Dus het gaat erom dat ik even niet weet wat de formule in J1 moet worden:(:(

Bijlagen

Beste Bush ;)

Ik snap het niet al te goed :confused:

Je kan in J2 geen formule plaatsen, omdat je in cel J1 al een formule hebt staan die al verwijst naar cel J2 :confused:

Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn.
Zet de waarden handmatig in de cellen die je wil uitkomen zonder formules.
Daarna zullen wij de formules wel voor jou zoeken.

Groetjes danny. :thumb:

Ikwil de formule in J1 zoals je hem nu ziet staan in het voorbeeld wat ik heb bijgevoegd.
Alleen is die formule nu alleen de uitkomst van de waardes van b2 en j2
nu wil ik in J1 dus een formule die dit toepast op alle onderliggende regels dus b2 t/m b6
en j2 t/m j6 en dit dan ook optelt als een totaal percentage.

Dus de getallen die nu achteraan staan in L zijn de uitkomsten die J1 op moet tellen.

Code:
=(b2/b1*j2)+(b3/b1*j3)+(b4/b1*j4)+(b5/b1*j5)+(b6/b1*j6)

wil je dit hebben?

Hallo Wigi
Ik denk dat je er dit keer eens naast zit.
Mijn formule zal ongetwijfeld korter kunnen ivm de regelmaat die er inzit.
maar dit is helaas niet de juiste daarvoor.

Kan je een Excel bestand in versie 2003 bijvoegen, want mijn formule was geschreven zonder een bijlage te (kunnen) zien.

Ik heb precies de nodige jees en bees door elkaar gehaald :eek:

Hier is de werkende korte versie:

=SOMPRODUCT(B2:B6;J2:J6)/B1

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan