• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Percentages maken in Pivottable

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen2000

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo Allemaal,

Ik heb moeite met een macro die moet getallen in een pivottable kunnen omzetten naar procenten. Het lukt mij alleen als de pivottable heltzelfde blijft, maar ik wil zeg maar de procenten weergeven, ook als de informatie in die pivottable verandert.

Zie hier het stukje code:

With ActiveSheet.PivotTables("PivotTable2").PivotFields("Sum of Prijs")
.Calculation = xlPercentOfRow
.NumberFormat = "0%"
End With
Range("C2").Select

Stel ik verander wat in mijn pivottable en "Sum of prijs" wordt dan "Sum of voorraad fruit", dan werkt dit macrootje dus niet meer (want die verwacht Sum of Prijs). Hoe kan ik dit aanpassen dat het macrootje de info in "PivotTable2" van zowel "Sum of Prijs" als "Sum of voorraad fruit" omzet in percentages als ik 1 van beide in mijn pivottable zet...?

Alvast Bedankt

Groeten, Peter.

Hoi Jeroen,
Welkom op dit forum!

Probeer eens een rapport te maken met je draaitabel. Daarin zitten standaard percentages! Mocht het niet lukken, zet dan even een klein voorbeeldbestandje hier neer, ontdaan van gevoelige info.

Richard

Hoi Jeroen,
Welkom op dit forum!

Probeer eens een rapport te maken met je draaitabel. Daarin zitten standaard percentages! Mocht het niet lukken, zet dan even een klein voorbeeldbestandje hier neer, ontdaan van gevoelige info.

Richard

Hoi Richard, dank voor je reactie. Bedoel je van die 'voorbeeldrapporten' in de draaitabellen? Want die geven volgens mij allemaal getallen en geen percentages...Ik gebruik zelf Excel 2003 en ik zie in geen enkele van die rapporten een perc. aanduiding.

Wat ik nu doe is in de data van de draaitabel de cellen handmatig op % (percentage) zetten en dat werkt prima. Ik zal proberen om wat online te zetten om eea toe te lichten...gr, Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan