• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Periodieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anjes

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Berichten
13
Hallo,

Voor de loonkosten ben ik een begroting van 2007 aan het maken.
Waar ik nog mee zit is het volgende.
Medewerkers krijgen ieder jaar een periodiek, zolang je nog niet op je max zit van de schaal. De periodiek is te berekenen. Maar...de medewerkers die op hun max zitten, krijgen geen periodiek meer, dus mogen niet meer meegenomen worden in de begroting.
Om het nog moeilijker te maken: er zijn verschillende salarisschalen (A, B1, B2, ....) en in die schalen heb je periodieken. Bijv. in schaal B1 begin je in periodiek 0 en einig je in periodiek 4. Iemand in B1 - 4 krijgt dus geen periodiek meer. Bij schaal E is het max echter op periodiek 8.

Via een filter kan ik dit wel eenmalig handmatig aanpassen. Maar dit is niet wat ik wil. De salarisgegevens haal ik nl. via een ODBC koppeling uit tabellen waar de salarisgegevens naar zijn weggeschreven. En die tabel wijzigt iedere maand, dus wijzigt dit ook in mijn bestand voor de begroting.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?



Voorbeeldbestandje bijgevoegd.
(fictieve personeelsnummers)
 

Bijlagen

  • Map2.zip
    11 KB · Weergaven: 27
Hoi,

Zie bijlage.
Ik heb een matrix gemaakt, en die de naam gegeven 'Max_schaal' de tweede kolom 'schaal' is fictief.
Je kunt zo'n matrix natuurlijk ook op een ander werkblad zetten.

Valijn
 

Bijlagen

  • Kopie van Map2.zip
    12,3 KB · Weergaven: 40
Dit is geweldig! :thumb:

Ik heb het nog wat aan toegevoegd, zodat meteen de periodiek er bij komt. (Leuk om voldoende haakjes op de juiste plaats te krijgen)
Maar het werkt nu super.

Hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan