Ik gebruik een automail.pl om inkomende mails te parsen en in een database te plaatsen, de database van een ticketsysteem.
Volgende probleem doet zich nu voor:
Wanneer iemand een mail stuurt waar \' in voorkomt of er komt een mail vanuit mijn forumcontactformulier ( bv. 't is goed weer ==> wordt \'t is goed weer) loopt heel de boel spaak en weigert het systeem de body te parsen en in de database te plaatsen.
Dit heb ik in mijn script gevonden en ik vermoed dat daar ergens het probleem te zoeken is:
De laatste met de # zorgde er zelfs voor dat bij de eerste zin beginnende met een b of een r, deze verwijderd werden.
Heeft iemand enig idee wat ik hier kan bijvoegen om te zorgen dat wat als \' binnenkomt omgezet wordt naar ' of "?
Indien nodig kan ik het volledige script online plaatsen.
Thx,
Nic
Volgende probleem doet zich nu voor:
Wanneer iemand een mail stuurt waar \' in voorkomt of er komt een mail vanuit mijn forumcontactformulier ( bv. 't is goed weer ==> wordt \'t is goed weer) loopt heel de boel spaak en weigert het systeem de body te parsen en in de database te plaatsen.
Dit heb ik in mijn script gevonden en ik vermoed dat daar ergens het probleem te zoeken is:
Code:
#right and left trim
$body =~ s/<script[^>]*?>.*?<\/script>//g;
$body =~ s/<[\/!]*?[^<>]*?>//g;
$body =~ s/'/\\'/g;
$body =~ s/--$//g;
$body =~ s/[\n|<br>]*$//gi;
$body =~ s/^(.*)>/<$1>/i;
$body =~ s/"/"/g;
#$body =~ s/^[\n|<br>]*//gi;
De laatste met de # zorgde er zelfs voor dat bij de eerste zin beginnende met een b of een r, deze verwijderd werden.
Heeft iemand enig idee wat ik hier kan bijvoegen om te zorgen dat wat als \' binnenkomt omgezet wordt naar ' of "?
Indien nodig kan ik het volledige script online plaatsen.
Thx,
Nic