PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 5.7.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

liveandlearn

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
38
Ik krijg bij het verzenden van een mail naar mijn mailserver (dmv een mail adres dat bekend is bij het gehoste domein), dan krijg ik de volgende melding

PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 550 5.7.1

iemand suggesies ?
 
Ik ben een exchange server aan het inrichten welke deze mails moeten ontvangen.
dus verzonden naar de mailserver

wel gericht aan het domein
 
Zoals je ook hier + hier kunt lezen is het niet een probleem met de mailserver.

Dit omdat het een SMTP error is.
Dat is voor _uitgaande_ mail.
Als je nou mail met de via de mailserver verstuurd, dan kan het aan de mailserver liggen. Maar als je mail _naar_ de mailserver stuurt vind ik het knap als deze error aan de mailserber ligt. :)
Welk programma/online dienst gebruik je om de mail te versturen?
 
Ik heb met Gmail een mail gestuurd naar Naam@domein.nl
bij de host (waar domein geregistreerd staat) worden alle mails die naar *@domein.nl gestuurd worden naar het extern ip van mijn router gestuurd (dmv een MX record)
en in de router is een port forward naar het ip vd server gestuurd.
en bedoeling is dat de server het aanneemt.

en als 1e smtp wel aanneemt maar 2e niet krijg je ook een mail.
mijn server moet dan de mail intern rondbrengen (dit werkt ook niet niet met de externe mail (intern wel))
 
Probeer eens te versturen met een andere e-mailaanbieder.
Want dan kan het probleem bij Gmail te liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, kijk dan eens op je server of de service: Microsoft SMTP server
aan staat. Als dat zo is, dan staan er 2 SMTP servers aan. Dat kan ook problemen geven.
 
Okay ik weet nu wat meer.

Mail komt binnen via poort 25 en word geforward naar de server.
Ik hoef volgens mijn provider geen MX en geen A records te maken.
Exchange moet alleen ingesteld worden dat hij mail van een specifiek adres accepteerd.

en die laatste regel zou de oplossing zijn.

Enig idee ?
 
Ondanks dat het een oud bericht is, zie ik geen oplossing.

Ik had hetzelfde probleem nadat ik was overgestapt naar een nieuwe provider en heb uiteindelijk de account opnieuw geregistreerd en deze vergeleken. Het bleek dat in de e-mail account settings de Verbinding was gezet op "Altijd deze verbinding gebruiken" met de LAN-verbinding als geselecteerde verbinding. Na het aanmaken van de nieuwe account was deze flag niet gezet en werkte deze. Toen ik de flag verwijderde in de oude account, werkte deze ook weer.

Ik heb ook een Gmail account en deze werkt prima met de flag aan.
Mijn Freeler account echter niet.

Het zou dus kunnen zijn dat de gebruiker zelf, of door de installatie van andere software deze setting misschien is gewijzigd.

Als het probleem is opgelost, geef even door hoe en sluit deze "thread" af.
 
Reageren op een topic wat bijna 1,5 jaar oud is, is niet meer nodig..
Mocht je zelf nog problemen hebben, dan mag je een nieuw topic openen.

Deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan