personeels-evenementen database

Status
Niet open voor verdere reacties.

NonkelRaf

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Besten,

Ik probeer mezelf al een tijdje een database te maken waarin ik een link kan leggen tussen "personeel", "evenementen" en "type evenement".
Probleem is nu dat bv. 1 persoon bij meerdere evenementen kan werken, maar dat bij 1 evenement ook verschillende personen horen.

Hoe kan ik daar best een link tussen leggen?

Ook:
Als ik een nieuw evenement bijvoeg, hoe kan ik hier dan meerdere personen aan toevoegen?

Bedoeling is dat ik bv uit een tabel de geselecteerde personen aan een evenement kan toewijzen.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, anders zal ik mijn huidig ding, wat volledig nog niet goed is, de gegevens van die personen eruit halen en later posten.

Alvast bedankt!!!

Groeten,

Raf

bij deze: testvoorbeeldje bijgevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je moet er een tabel bij maken waarin je de relatie tussen evenement en personeel legt. Dus een link tussen EvenementID en PersoneelID. Daar kan je een N:M relatie in vastleggen. Als je een master-detail scherm maakt kan je aan de hand van een PersoneelID alle evenementen vinden en omgekeerd.
ContactID moet je uit Events verwijderen.
Enjoy!

Bijlagen

Ben ondertussen al een heel eind opgeschoten met het programma,
hoofdstructuur is volgens mijn gevoel helemaal af,

nu nog open trekken met SQL en dan kan ik het draaien over het net met mijn verschillende collega's!

Super hard bedankt aan GUUS 2005, dit was de voorzet die ik nog nodig had!

Mvg,

Raf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan