• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo knappe koppen,

Ik ben al eens eerder goed geholpen met een of andere code waar ik niets van snap.

Heb nu weer een vraag. Ik ben bezig met een personeelsformulier waarop de voortgang kan worden bijgehouden.

Op één blad staan alle gegevens en op een ander blad kan een soort overzicht worden opgevraagd van een medewerker. De naam kan worden geselecteerd middels gegevensvalidatie. Alleen gaat dat niet helemaal goed.. :confused:

Verder heb ik liggen stoeien met de codes die mijn vorige vraag goed hebben geholpen. Alleen kom ik hier niet uit. Snap er gewoon niets van. Ik wil graag de gegevens over rijbewijs, heftruck etc. graag koppelen aan de selectievakjes als er een item met 'ja' wordt beantwoord. :confused:

De derde is helemaal moeilijk. Per medewerker is er een aantal gesprekken en opmerkingen. Die wil ik graag per medewerker oproepen als de naam wordt geselecteerd.

Mijn kennis van VB is gewoon nul. Heb geprobeerd het te ontcijferen, maar dit wil niet.

Is er iemand die bovenstaande eens kan bekijken en wellicht een oplossing heeft?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite :thumb:

wheel

Bijlagen

Danny,

Bedankt voor je snelle antwoord, :thumb:

Dat met vert.zoeken moet ik maar eens bestuderen.

De selectievakjes gaat niet helemaal goed. Als ik een andere medewerker selecteer dan 'gaan de vakjes niet mee' als je me begrijpt.

Ik zit weer in de code te kijken en snap er werkelijks niets van. In een vorig topic wist ik al dat i een selectievakje is. Maar hoe je aan het nummer komt, is me een raadsel. Laat staan de rest van de code. :confused::confused:

Het onderste gedeelte van blad 2 is een opmerkingen gedeelte. Dit moet ook per medewerker mee veranderen. Iedere medewerker heeft zijn eigen 'items' om het zo maar te zeggen.

Hoop dat je er iets mee kan.

Reuze bedankt :thumb:

@wheel

Je hebt in je bestandje veel cellen samengevoegd
Probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen, Maak de cel gewoon breder.
Met verwijzingen en berekeningen kun je in problemen komen.

2e opmerking
Zoek niet op naam en dan de gegevens er bij vinden.
Namen hoeven niet uniek te zijn.
Zoek dus op pers.nr als het goed is zijn die wel uniek

3e de oplossing voor aanvinken rijbewijs ed heb ik ook opgelost via vert.zoeken.

Nog een vraag tenslotte
Waar had je gedacht om de gesprekken te plaatsen?

Bijlagen

Beste wheel ;)

Wat betreft de vakjes die gaan wel mee. :confused:
Staat de beveiliging van macro's aan ??

In je vorige topic stond er in de code

Code:
If Target.Address = "$F$4" Then

Dit wordt nu $F$2 omdat daar de naam staat.

Code:
If Target.Address = "$F$2" Then

Er stond ook:

Code:
For i = 11 To 19

Dit zijn de namen van de selectievakjes, nu zijn ze 2, 3 en 4 dus dit wordt:

Code:
For i = 2 To 4

Wat betreft de opmerkingen voor de medewerkers, waar moet ik die vandaan halen ??

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Ik heb die formule vert.zoeken eens bekeken. Het begin snap ik. tot en met D4, maar daarna de 2 en onwaar. Waarop slaan deze gegevens?

=VERT.ZOEKEN($F$2;Personeel!$A$2:$D$4;2;ONWAAR)

Ja, macro's weer uitgeschakeld he :o:o

Zit de code te bekijken. Wat betekent het volgende: .Columns(1)

Ik heb voor de andere medewerkers nog geen items bedacht, omdat ik niet weet hoe ik dat moet verwerken. Moeten alle items op aparte werkbladen of alles onder elkaar op één blad en daarna koppelen aan een werknemer? Ik gis maar wat.. :confused:

hoop dat ik duidelijk overkom.

Thnxx :thumb:

O ja, en hoe weet je dat het om de selectievakjes 2 tot en met 4 gaat of de vorige keer 11 tot en met 19. Waar haal je die informatie vandaan?

Ik heb voor de andere medewerkers nog geen items bedacht, omdat ik niet weet hoe ik dat moet verwerken. Moeten alle items op aparte werkbladen of alles onder elkaar op één blad en daarna koppelen aan een werknemer? Ik gis maar wat.

Om hoeveel gegevens per werknemer gaat het?
Hoeveel werknemers zijn er?

@ Willem,

Dat ziet er ook goed uit en voorkomt code zo te zien.

Het verticaal zoeken moet ik nog onder de loep nemen. Ik zie op het eind een oplopend getal en een verwijzing naar een 'P'. Die levert dan een vinkje op. Waar haal je die vandaan?

Gr. Wheel :thumb:

Beste wheel ;)

=VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex;benaderen)

zoekwaarde = wat hij moet zoeken. (F2)
Tabelmatrix = het bereik waar hij in moet zoeken (Personeel!$A$2:$D$4)
kolomindex = in de hoeveelste kolom moet je je waarde hebben (kolom 2)
Benederen = ONWAAR dit betekend de exacte overeenkomst.

Ja; je moet de opmerkingen ergens apart op een blad zetten en dan kan men ze via een formule op de Kaart zetten.

Als je op het selectievakje klikt met de rechtermuis en je kijkt in het naamvak dan zie je de nummer van het vakje.

Beste wheel ;)

De P staat voor het V-teken in het selectievakje.
Door de celeigenschappen bij lettertype op WINDINGS 2 te plaatsen.

@ Willem,

Het gaat om zo'n 90 werknemers en het aantal items dat ligt eraan hoe hun houding, gedrag e.d. zijn. Als iemand 10 keer te laat komt, krijgt hij 10 keer een vermelding. Zeg maar een dossieropbouw.

@ Danny,

Het lijkt ook zo eenvoudig. :o

Ik ga weer eens stoeien met datgene je me het uitgelegd en hoop dat het lukt met die itemsweergave.

Gr. Wheel :)

Beste wheel ;)

Zit de code te bekijken. Wat betekent het volgende: .Columns(1)

In je vorige code stondt er Columns(2) dus zoeken in de 2de kolom daar waar je namen stonden.

Nu staan je namen in de 1ste kolom vandaar Columns(1) nu

@ Danny,

Met rechts klikken op het vakje zie ik nergens naamvak.. :o

Beste wheel ;)

In je vorige code stondt er Columns(2) dus zoeken in de 2de kolom daar waar je namen stonden.

Nu staan je namen in de 1ste kolom vandaar Columns(1) nu

Langzaam begint het duidelijk te worden. Analyseer me suf op die code, haha :o:o

Beste wheel ;)

Het NAAMVAK is het vakje boven kolom A daar zie je dan staan selectievakje 2, 3 of 4.

Kijk ook maar eens in je vorig bestandje daar ga je selectievakje 11 zien staan t.e.m 19.

Laatst bewerkt:
Als je 90 werknemers hebt is de kans groot dat je 2 (of meer) keer dezelfde voornaam hebt
Dan kun je dus beter zoals ik al eerder aan gaf zoeken op personeelsnr.

Heb je gezien dat bij mijn vorige bestandje de validatie lijst zich aanpast aan het aantal pers.nr. er in die kolom staan?

90 werknemers à 10 items (of meer) dat zijn dus ongeveer 1000 gegevens.
Die kun je niet zo eenvoudig op een tabblad zetten.
Per werknemer 1 tabblad is een optie maar dan heeft je personeels kaart weer geen zin.
Een oplossing hier voor weet ik dus zo 123 niet, helaas :(
Ik neig er naar om over te stappen op Access
Dat is een typisch database programma.

Dan kun je dus beter zoals ik al eerder aan gaf zoeken op personeelsnr.

Ja, zoeken op personeelsnummer is misschien wel handiger.

Heb je gezien dat bij mijn vorige bestandje de validatie lijst zich aanpast aan het aantal pers.nr. er in die kolom staan?

Had ik inderdaad opgemerkt. Het is dus zo dat als je in de validatie de naam zet van de kolom, de lijst zich automatisch aanpast?

Ik neig er naar om over te stappen op Access
Dat is een typisch database programma.

Helaas hebben we op kantoor geen Access. Ze zijn het ook niet van plan te installeren. :(

Alvast bedankt voor je moeite. :thumb:

Het is dus zo dat als je in de validatie de naam zet van de kolom, de lijst zich automatisch aanpast?

Nee, Als je in tabblad personeel in kolom A een pers. nr toevoegt dat deze dan automatisch te selecteren is bij data validatie blad: kaart cel: E3
De data validatie heb ik 'persnr' genoemd en aan het bereik van 'persnr' heb ik een formule toegevoegd:
Code:
=INDIRECT("personeel!$A$1:$A$"&[COLOR="SeaGreen"]COUNTA(Personeel!$A:$A)[/COLOR])
Deze wordt automatisch dus aan gepast aan het aantal ingevoerde persnr.
bv 3 persnr
Het bereik is dan
Code:
personeel!$A$1:$A$[COLOR="Red"]3[/COLOR]
de 3 maak ik variabel door het aantal te tellen

Via ctrl F3 kun je dit zien.

Hoop dat het duidelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan