• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsinvulling

Status
Niet open voor verdere reacties.

petraruth

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
goede dag allemaal, ik ben bezig om een lijst te maken waar de betreffende werknemer te werk is gesteld.
wat ik al voor elkaar gekregen hebt is dat ik de ploeg kan kiezen en dat dan de lijst met namen van die ploeg in validatielijst tevoorschijn komt.
maar nu de vraag.
achter eleke werknemer staat zijn personeelsnummer en lijst met welke functie hij kan beoefenen.
als ik bv ploeg1 invul met de naam jansen dan zou bij pers.no 315 moeten komen te staan en bij functie de validatielijst met hetgeen hij kan.
ik heb een bestandje bijgevoegd.
alvast bedankt voor de reactie.
vriendelijke groet, ruth

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan een getrapte datavalidatie toepassen , valideer elke naam en dan kan je zoiets bereiken , bekijk voorbeeldje de eerste 3 namen zijn gedaan

Bijlagen

ha allemaal, trucker10,zoals je het opgesteld heb, dat is het.
ben er blij mee en ga ermee aan de slag.
bedankt allemaal voor de snelle reactie.

daniel, ik heb nog 1 vraagje.
je hebt het over de namen valideren .
hoe doe ik de functies valideren zodat ze in cel P15 terecht komen.
dat =indirect(n15) voor de validatielijst snap ik.
ik zie bv als ik cel P15 aanklik in de bovenbalk de functie met een apestrof staan.
kun je dit nog uitleggen.
groeten, ruth

Ruth , ik probeer het via een jpg uit te leggen , :o

Eerst selecteer ik de naam die ik wil valideren , dan klik ik Ctrl F3 , daar klik ik op nieuw ( de naam staat normaal boven aan ) daar klik ik op het vierkantje rechts onder , en dan selecteer ik de range , ik klik terug op het vierkantje rechts onder , klik op OK en klik op Sluiten , en normaal moet deze in de validatie staan , er zijn nog andere manieren , maar ik ben deze zo gewoon .

Bijlagen

• validatie.jpg
    validatie.jpg
    102,5 KB · Weergaven: 64
Ik weet niet of je het zo bedoeld.
Zonder gedefinëerde namen.

Bijlagen

Harry , super :thumb: ik sla dit op ! 'k ga mij daar ook eens op toeleggen ;) op deze aanpak .

Harry , super :thumb: ik sla dit op ! 'k ga mij daar ook eens op toeleggen ;) op deze aanpak .

Dank je Daniël.
maar sla dan deze op, i.v.m. verbeterde code.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Harry ;) mag ik hem ook zou opslaan :cool:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Select Case Target.Address
    Case Is = "$M$15": Cells(15, 14).ClearContents
    Case Is = "$N$15": Cells(15, 16).ClearContents
    End Select
End Sub
Nu we toch met VBA bezig zijn :thumb:

Ik had het in voorgaande quote #9 over de formule die je gebruikt
=VERSCHUIVING($B$1;1;0;AANTALARG($B$2:$B$13);1)
en deze
=VERSCHUIVING(INDIRECT("C"&VERGELIJKEN(N15;$B$1:$B$13;0));0;1;1;AANTALARG(INDIRECT("D"&(VERGELIJKEN(N15;B1:B13;0))&":K"&VERGELIJKEN(N15;B1:B13;0))))
daar wil ik me in verdiepen , waarvoor dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan