• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personeelsnr. aan kluisje koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Goedemorgen,

Ik heb een bestand waarin ik bijhoudt welk personeelslid een bepaald kluisje heeft. Ik heb een tabblad waarin in een kolom "In" en "OUT" staat. Bij het term "IN" heeft iemand het kluisje in gebruik. Ik zou graag in het tabblad "Kluisjes" willen zien welke personeelslid een bepaald kluisje gebruikt. Nu vul ik dit nog handmatig in maar ik heb het idee dat dit met een iets bredere benadering van INDEX en VERGELIJKEN opgelost kan worden?

Je moet namelijk kijken naar "IN" en vervolgens het kluisnr. en dan krijg je als uitkomst het personeelsnummer.

Bijgaand het bestand:
Bekijk bijlage Kluisjes.xlsx

Ik hoor heel graag van jullie!

Zoek je zoiets?
Code:
B2: =ALS.FOUT(INDEX(IN_OUT!B1:B614;VERGELIJKEN(A2;IN_OUT!$C$2:$C$615;0));"")

Laatst bewerkt:
Dus toch een combinatie van Index en Vergelijken!
Dankjewel Alex, tevens ook mooi dat gelijk de ALS.FOUT erbij in staat :thumb:

Hallo,

Of misschien met een eenvoudig draaitabelletje?

Mvg
Peter

Bijlagen

Hoi Peter,

Ik zie nu pas je reactie. Maar erg bedankt hiervoor!:thumb:
Echter gaat mijn voorkeur naar de oplossing van Alex omdat deze makkelijker te integreren is in het tabblad "Kluisjes". In het werkelijke bestand is dit tabblad namelijk een stuk uitgebreider en wordt er gebruik gemaakt van meerdere gegevensbronnen. Een draaitabel is in deze situatie niet de ideale uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan