• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

personele bezetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

uurvandwolf

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
hallo
kunnen jullie mij vertellen hoe ik excel mijn personele bezetting kan laten berekenen. Ik wil graag weten hoeveel mense ik in de ochten in dienst heb. De uitkomst moet dan in cel d28 komen. Als mensen voor 10 uur beginnen dan zijn ze in de ochten beschikbaar. Beginnen mensen na 12 uur dan zijn ze in de middag beschikbaar (die uitkomst komt dan in d29). Ik heb geprobeerd met aantal.als, maar het ik kan geen voorwaarde van tijd invullen. Wie heeft er een oplossing. Alvast bedankt.

Bijlagen

Aantal.als werkt op zich goed. Je moet er alleen erg in hebben dat tijd een numerieke waarde is.

Je kan dit makkelijke ondervangen door de tijd waar je voor of na moet zitten in een cel te zetten en dan te verwijzen naar die cellen. De formule wordt dan:

=AANTAL.ALS(D7:D24;"<" & B4)

Waarbij in B4 de tijd staat die je wilt testen. Van deze formule kun je dan het aantal aftrekken dat voor de begintijd valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan