Persoonlijk ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinekenbier

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Bij mijn draadloos netwerk geeft kent mijn pc een persoonlijk ip-adres toe. De eigenschappen van de internet protocol tcp-ip staan alle op automatisch toewijzen. Met ipconfig krijg ik dan ook een melding dat DHCP niet kan worden gebruikt. Hoe kan ik deze persoonlijke ip-adres toekenning aanzetten?

Groeten,

Laatst bewerkt:
Geplaatst door heinekenbier
Hoe kan ik deze persoonlijke ip-adres toekenning uitzetten?
Moet het laatste woord niet 'aanzetten' zijn? Want anders klinkt het hele verhaal zo tegenstrijdig.

Dennis.

Geplaatst door heinekenbier
Bij mijn draadloos netwerk geeft kent mijn pc een persoonlijk ip-adres toe. De eigenschappen van de internet protocol tcp-ip staan alle op automatisch toewijzen. Met ipconfig krijg ik dan ook een melding dat DHCP niet kan worden gebruikt. Hoe kan ik deze persoonlijke ip-adres toekenning aanzetten?

Groeten,
Je hebt je bericht veranderd. Dus toch 'aanzetten' i.p.v. 'uitzetten'. Het aanzetten daarvan gebeurd in de router. Zoek naar de optie 'DHCP sever', dat is niet zo moeilijk te vinden. En zet bij die optie een vinkje.

Dennis.

Ik heb op zolder nog een pc staan welke geen problemen geeft en de router staat juist ingesteld. Wel is nu duidelijk (o.a. dank zij helpmij.nl) dat ik weet hoe hij een persoonlijk ip-adres toekend (via APIPA). Deze instelling uitgezet maar daarmee is mijn probleem niet verhoplen, hij kent nog steeds geen ip-adres toe. Het probleem is ontstaan toen ik mijn wachtwoord wijzigde van mijn provider gegevens (xs4all). Zij hebben het wachtwoord "moeten" resetten. Zij vertelde me tevens dat ik opnieuw mijn router moet instellen. sindsdien krijg ik geen verbinding meer met mijn laptop, zowel niet met internet als met mijn router. Nog suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan