• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

persoonlijke financieen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan stavenuiter

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Dag wijze mensen..

Ik ben bezig met de heet downloaden van de csv'tjes van de postbank. Die wil ik graag overzichtelijk invoeren in excell, zodag ik kan zien, hoeveel ik tank enz.. hoevaak albert heyn enz. Volgens mij bestaan er vast al wel van dit soort documentjes? Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen, want ik kom tot nu toe niet verder dan dit...

heb een document ingesloten. simpel sorteren, maar geen enkel overzicht (totaalen enz)

Laatst bewerkt:
Dag wijze mensen..

Ik ben bezig met de heet downloaden van de csv'tjes van de postbank. Die wil ik graag overzichtelijk invoeren in excell, zodag ik kan zien, hoeveel ik tank enz.. hoevaak albert heyn enz. Volgens mij bestaan er vast al wel van dit soort documentjes? Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen, want ik kom tot nu toe niet verder dan dit...

heb een document ingesloten. simpel sorteren, maar geen enkel overzicht (totaalen enz)

Hoi Jan Stavenuiter,

Er zijn verschillende programma´s op internet waarmee je deze zaken ook kunt doen. Dit zijn alleen geen excel sheets maar losse programma´s. Een andere oplossing is een bijvoorbeeld een =Aantal.Als formule dan krijg je het aantal keer dat je tankt. Maar wat ook werkt is bijvoorbeeld een combinatie hiervan en een autofilter (deze staat bij data en vervolgens filter)

Misschien is dat iets ?

Groet,
Allard

P.s.

kijk wel uit met het plaatsen van sheets met persoonlijke gegevens...kan soms tot problemen lijden

Laatst bewerkt:
Gebruik een Draaitabel. Zie bij menu Data. 1001 tabellen in een handomdraai. (letterlijk dan)

ik had iets bijgevoegd, en daar zat volgens mij ook zo'n draaitabel in. Maar ik zie nergens totalen?

ehh, ik ben echt een absolute beginner hierin hoor. Heb zitten lezen van die draaitabellen en snap er weinig van. Ik weet niet of het de bedoeling is dat jij misschien even mijn bestandje onder handen neemt? of gaat dit te ver?

Je moet dat eens gedaan hebben. En niet opgeven als er niets uitkomt. Het enige dat je moet kunnen is:

- linksklikken
- rechtsklikken
- slepen

Haal de Autofilter weg met Data > Autofilter.

Dan selecteer je alle gegevens, inclusief de eerste rij met kolomtitels. Doe Data > Draaitabel, klik het eerste schermpje weg en ook de volgende schermpjes in de Wizard zijn simpel. Dan sleep je kolomtitels naar waar je ze hebben wilt: als data, in de rijen, of in de kolommen.

Ik kan dit zelf doen, maar daar heb jij niks aan.

Wigi

Ik heb de uitgaven deels benoemd en met som.als gewerkt.

Groet,

Laatst bewerkt:
Nog vergeten zeggen:

als je een draaitabel gebruikt, moet je geen enkele formule meer schrijven, dat doet Excel in zijn achterhoofd gegeven de structuur van de draaitabel.

Het enige wat je moet doen, is de waarden updaten: klik op het rode uitroepteken in de werkbalk Draaitabel.

wim, ik vind het echt te moeilijk. snap het hele principe draaitabel niet. Was al bang na je onderschrift van stephen king (hahaha)
Hoop dat anderen me een beetje helpen

Toch bedankt voor je tijd!

wim, ik vind het echt te moeilijk. snap het hele principe draaitabel niet. Was al bang na je onderschrift van stephen king (hahaha)
Hoop dat anderen me een beetje helpen

Toch bedankt voor je tijd!

Het heeft geen zin dat ik dat hier kant en klaar neerzet, daar heb je niks aan.

Doe nogmaals mijn aanwijzingen en geef alarm als je vast zit.

Is de Autofilter al uitgezet?

neen. te moeilijk.

sorry. Ik zoek iemand in de regio die effe langs wil komen. Want dit werkt voor mij niet..

groet jan

Jan,

In het voorbeeld dat ik stuurde zit een kopie met formules die je naar believen kunt aanpassen.

In 1884 is de telefoon al uitgevonden, dus hoezo langskomen?

Wigi,

Voor een draaitabel moet je wel eerst iedere transactie benoemen, want volgens mij is de variatie te groot, hoewel mijn ervaring met draaitabellen ook klein is. Dat benoemen heb ik in het voorbeeld (zie de eerdere bijlage) gedaan in het bestand kopie van ..

Groet,

Voilà, zie bijlage voor Draaitabel. Klik en sleep er maar op los.

Het bereik van de draaitabel is

'3450011 2006'!$H$1:$I$499

je kan dit later uitbreiden naar andere kolommen toe.

Je moet wel kolommen H en I op het eerste blad een naam geven.

Rob: ook jouw bereiken in de SOM.ALS functie konden korter.

Wigi

Bijlagen

Wim,

Bedoel je korter door namen te definiëren? Kun je ook nog even naar mijn vraag hier kijken?

Alvast dank,

Laatst bewerkt:
Opmerking

Beste Jan,

Pas A.U.B. op als je een file meestuurd.
Ik vind dat er toch wel gegevens in staan waar niemand iets mee te maken heeft.
Je kunt beter een file met nep gegevens sturen.

Dit wou ik toch even als opmerking aangeven.

Groeten Henk

bedankt voor de tip henk, maar ik zie niet zo goed hoe iemand kwaad kan met mijn info. Naief misschien...

Ik haal in ieder geval het file weg!
groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan