persoonlijke map in systeemmap de488865e5388b89df1dd78621eb0e

• Onderwerp starter Onderwerp starter BButs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Tijdens een verplaatsings actie van de ene pc naar de andere is een persoonlijke map terechtgekomen in een map die ontoegankelijk is
Het betreft ws een map waar restoregegevens of zoiets in opgeslagen worden.
Bekijk bijlage afbeelding map.doc
Ik begrijp niet goed hoe die daar tercht is gekomen maar ik wil hem er weer uit hebben.
Ik kan deze map dus niet benaderen.
Ook in veilige modus is de map niet te benaderen. ook niet als adminstrator
Bij eigenschappen staat weliswaar dat het een niet lezen map is maar dit vinkje is grijs en kan ik dus niet uitvinken.
Het betreftcomputer met windows XP Prof

Wie weet wat ik kan doen om deze map te benaderen en mijn bestanden terug te krijgen?
Ik kan er niet s over op internet winden omdat ik ook niet precies weet waarvoor deze map dient.
Kan iemand mij helpen svp

Misschien is DELEN een oplossing, dus gewoon die map DELEN.
Indien er gedeeld kan worden, dan gaat ook die map geopend worden en zijn alle bestanden te bewerken. Het is te proberen.
Dan is er nog een optie, met Total Commander zijn ook verborgen mappen en bestanden te openen. Dat is met de configuratie daarvan mogelijk te maken.
Niet alle mappen zijn benaderbaar, omdat Microsoft de onhebbelijke neiging heeft alles zo veel mogelijk te verbergen en af te schermen zonder te eigenaar te vragen of dat wel wenselijk is, maar gooit het op veiligheid, maar het is ook een onuitputtelijke bemoeizucht om zoveel mogelijk alles onder zijn monopolie vast te houden.
men mag eigenlijk alles doen met de PC of Laptop, maar Microsoft blijft in wezen de baas over alles en kijkt ook mee over vele schouders zonder dat te weten. Dus ook met verborgen mappen kunnen zij doen wat zij willen. En het gaat veelal met grote moeite om dat te omzeilen en toch alles te benaderen wat er op het systeem staat. Uw eigen systeem nog wel.

Laatst bewerkt:
Delen Restore map

Nuttig,
Heeel nuttig, "Nuttig"
Het probleem is meteen opgelost.:love:
Ik was al bijna van plan om het te proberen via een Knoppix Linux cd.
Maar dit is veel eenvoudiger.
Vooral omdat het ook werkt.
Ik heb hem gedeeld en ik kon gewoon de betreffende map verplaatsen!
:cool: man :cool:

Ik ben er echt heel blij mee want ik voorzag al weer veel gedoe om dit allemaal weer te herstellen.
Het is precies zoals U zegt, je bent niet echt baas over je eigen computer.
Bovendien als ik er dan niet bij zou moeten kunnen komen, waarom kunnen er dan wel bestanden in verdwijnen! Dat zou dan toch ook niet moeten kunnen! Maar dank zij uw tip ben ik in elk gevql weer baas over mijn bestanden

Ik denk dat ik nu definitief overga op Linux of op Apple.
Bij Apple heb je in elk geval een beter afgewerkt produkt.
Al heb je daar misschien helemaal niet zoveel te vertellen maar het is wel gebruiksvriendelijk en onderhoud is beperkt daardoor.
Maar het grote struikelblok hiervoor is de prijs!

Linux is heel wat bewerkelijker wat mij er tot nu toe van had weerhouden om over te schakelen.
Maar de prijs is hierbij geen probleem, hooguit de tijdsinvestering.

Maar na het stopzetten van de ondersteuning van Win XP had ik net besloten om een computer vrij te maken om daar Linux Mint op te zetten. Vandaar die verplaatsings actie waarbij dus een map om onduidelijke redenen in die "restore" map terecht kwam

Maar dank zij uw tip kan ik verder met mijn overschakel traject.
Nogmaals bedankt?

En weer eens bewijst "Helpmij" zijn Nut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan