Persoonlijke mappen en bestanden verplaatsen, toch niet goed gegaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter MirM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MirM

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2014
Hallo,

Volgens de site van SchoonePC heb ik direct na een schone Win7 installatie de mappen verplaatst naar een map op de D: partitie.

Werkte perfect. Maar nu is na het installeren van allerhande programma's een bureaubladpictogram toegevoegd (via Configuratiescherm - Persoonlijke instellingen - Bureaubladpictogrammen wijzigen - 'Bestanden van gebruiker' aangevinkt)
Tot mijn verbazing opent dit bureaubladpictogram de user map op partitie C. Waar nu ook alle eerder verplaatste mappen onder user opnieuw zijn aangemaakt.:shocked:

Onder favorieten staat bijvoorbeeld 'Downloads'. Die verwijst nog steeds naar de D: partitie

Hoe kan ik dit aanpassen dat het pictogram de user map op partitie D opent? Of toch maar weer opnieuw beginnen? En zo ja, hoe voorkom ik dit dan?

Alvast bedankt,
Mirjam

Hoi,
heb je voor je actie een systeemherstelpunt gemaakt? Zo ja zet dat punt dan terug en begin opnieuw.
Welke methode heb je gebruikt die in de link beschreven staat? Knippen en plakken of de officiële veilige windows methode waarbij je het doel kunt aangeven via "doel zoeken" en dan toepassen.
Ben je wel ingelogd geweest met administratorrechten?
Zijn de verplaatste mappen wel zichtbaar op de datapartitie? Zo ja klik rechts op een willekeurige verplaatste map of de hoofdmap waar je de verplaatste mappen hebt ingezet>eigenschappen>algemeen>locatie (kijk wat daar staat).

Laatst bewerkt:
Hallo Mik, dank voor je bericht!

Ik heb het mapje Mijn Documenten via de officiële Windows methode verplaatst en de andere mappen via knippen en plakken.
Ingelogd als de enige gebruiker, bij de gebruikersaccounts staat daar Administrator bij.
De verplaatste mappen op de partitie D hebben ook de locatie op D:

Inmiddels ben ik opnieuw begonnen en heb ik vóór het verplaatsen van de gebruikersmappen via Persoonlijke instellingen de Bureaubladpictogrammen gewijzigd door Bestanden van gebruiker in te schakelen.
Tot nu toe zijn er geen gebruikersmappen op de C partitie aangemaakt, alleen Roaming. Deze map is aangemaakt door driver Intel PROSet/Wireless Software.

So far so good dus. Maar ik heb, behalve drivers om problemen bij apparaatbeheer op te lossen, verder nog geen andere programma's geïnstalleerd.

Die Roaming map, is het verstandig om die ook naar de Data partitie te verhuizen?

Officiële info van MS over de map "AppData". Dit heeft dan wel betrekking op Win 8 maar volgens mij weinig of geen verschil met Win 7.
Waarschuwing
U kunt het beste geen bestanden of mappen verplaatsen, verwijderen of wijzigen in de map AppData. Hierdoor kunnen de prestaties van uw apps afnemen of werken deze mogelijk helemaal niet meer.
Nuttige link (Eng).
Persoonlijk zou ik die map op C: laten staan.

Laatst bewerkt:
De mappen in AppData is duidelijk. In die map staat ook ergens Roaming.

Maar het gaat om de map Roaming op gelijk niveau van AppData: C:\Users\Gebruiker\Roaming
Deze map is in tegenstelling tot die in AppData niet verborgen

Laatst bewerkt:
Die map zie ik bij mij niet, kan zijn dat het een bibliotheekversie van de map roaming is.
Overigens zie ik de map "roaming" in AppData bij mij wel omdat ik de mapweergave anders georganiseerd heb.

Blijkblaar is de clue om eerst het bureaubladpictogram toe te voegen (via Configuratiescherm - Persoonlijke instellingen - Bureaubladpictogrammen wijzigen - 'Bestanden van gebruiker' aangevinkt) en dan pas de mappen onder c:\users\gebruikersnaam\ te verplaatsten naar een map op de D: partitie.

Mik, bedankt voor het meedenken!
Die roaming map is alleen van Intel PROSet/Wireless Software, dus laat ik maar fijn daar staan.

gr. Mirjam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan