pfff en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

audrey1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
ja, heb je weer zo'n vrouw die van alles wil maar er niet uitkomt (blond,sorry)

ik he een laptop gekocht en wil nu draadloos verbinden maar hoe?
ik heb tele2 internet,een router ertussen geplaatst (LYNKSIS)
netwerk kaart aanwezig, nu nog een stick toch?
is dit wa ik nog nodig heb bijv?

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...k-usb-adapter-54g/1003004005405070/index.html

maarja en dan? moet ik ergens registreren?

hoop dat iemand kort kan uitleggen hoe of wat

thx!!!

Wanneer je pas een nieuwe laptop hebt gekocht, is de kans groot dat je geen extra draadloze adapter nodig hebt, zit meestal ingebouwd in de laptop.
Geef eens even merk en type van die laptop om mee te beginnen

Als de laptop niet beschikt over een "antenne voor draadloos internet" is het verstandig dit te kopen.
Daarbij moet de router ook een antenne hebben. Helaas is neit alles vanzelfsprekend draadloos.
Registreren hoeft niet, niemand heeft er iets mee te maken of je netwerk draadloos is of met kabel.
Het zit zo.
Thuis heb je een modem staan, verbonden met Tele2. Door het maandelijkse abonnement krijg je via het modem toegang tot het internet.
Het modem wordt doorverbonden met een router. Dit is een hele kleine simpele computer.
Wat doet dit apparaat? De router krijgt het internet binnen, en is in staat het internet te verdelen over meerdere uitgangen. Zo kun je bijvoorbeeld 5 computers over een kabel naar de router insteken. Je hebt dan 5 computers op internet.
Sommige routers hebben een antenne ingebouwd. Dit houdt in dat ze niet alleen internet thuis verdelen over kabels, maar ook draadloos door de lucht. Om dit signaal te ontvangen is het apparaatje nodig wat je op bol.com zag staan.

Om uit te leggen hoe het verder moet is het belangrijk het merk én type nummer van je router te geven (ok, merk is lynksys vertelde je).
Dan kan gecontrolleerd worden of een draadloos netwerk mogelijk is, en hoe het precies ingesteld kan worden.
Heb ik het zo een beetje verduidelijkt?

Groet,
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan