Phase lights (PC start niet)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Hallo,

Ik heb ineens een groot probleem met mijn pc... Hij toonde ineens een zwart scherm en sindsdien wordt er niks meer weergeven op het scherm
Kast open gemaakt en het moederbord toont rood oranje groen groen wat kan dit zijn?

Rood groen oranje? heb je het merk en model van het moederbord, of de pc zelf? Dan kunnen we de handleiding eens lezen.

Ik heb mezelf gisteren verdiept in de handleiding en ik kon er helaas niets uithalen. De lichtjes zijn rood oranje groen groen.
Het gaat om de Gigabyte GA-P55-UD3R Rev 1.0

Toch wel biepjes, in razendsnel tempo kort kort kort kort kort kort alsof die op tilt slaat

Continuous short beeps: Power error. Controlleer eens alle aansluitingen van de voeding op het moederbord en videokaart. Test des noods eens met een andere voeding.

Oplossing: Ik heb het apparaat naar de MyCom gebracht en zij wilden er naar kijken. Ze kwamen tot de conclusie dat een van de RAM sticks sluiting maakte in t moederbord en vandaar dat deze zo op tilt sloeg. Ik was niet verrast omdat de problemen met de RAM zich al vanaf het begin af aan voor deden maar pas 4,5 jaar later kwam de aap uit de mouw en was t kortsluiting.

Probleem opgelost dus! :D ik heb nu 2x 4GB Corsair Vengeance LP DDR3-1600Mhz erin laten zetten. en ook maar gelijk mijn oude i5 750 naar een i5 4670K geupgrade icm met een MSI Z87-Gaming

Dan had je wel geluk dat je computer het nog zo lang had uitgehouden. Wel een mooie upgrade :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan