philips 190C (TFT) resolutieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

metmike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
2
Ey mensen,

Ik krijg bij het opstarten van een (vrij nieuwe) game (X-men the official game) de melding: 'Cannot Display this Video Mode, change computer display input to 1280x1024@60Hz' Het is geen gewone windows foutmelding, maar het ziet er hetzelfde uit als de melding die je krijgt wanneer je de monitor aanhebt, maar de comp niet. (zwart beeld, met witte rechthoek met rode rand)

De oplossing lijkt logisch, maar mijn resolutie staat op 1280x1024 en op 60Hz, dus dat kan het niet zijn. Ik heb ook al andere resoluties geprobeerd (1024x768 en zelfs 800x600) en 60Hz is de enige optie. Ik snap niet waar het probleem zit. Ik heb de benodigde versie van directX erop (9.0c) en heb ook de laatste drivers opgehaald voor mijn GForce 6600 GT van de Nvidia website.
De monitor is dus een philips 190C en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik heb al gegoogled en gekeken of andere gebruikers van de game hier ook last van hebben, maar ik kan niks vinden. De pc voldoet aan de required specs voor de game.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?
 
Kun je in het spel zelf niet de resolutie e.d. aanpassen?
 
nee, helaas niet. Als ik het spel opstart wordt het beeld meteen zwart en komt de error in beeld te staan. Ik hoor wel het geluid van het spel, maar kan dus niet naar opties ofzo, omdat het beeld zwart is :(
 
Dit wat oudere bericht kwam ik tegen terwijl ik surfte. Metmike zegt iets dat niet klopt. De frequentie van deze monitor is namelijk standaard 75 Hertz. Het zal niet werken op 60 en dan geeft een monitor inderdaad een foutmelding. Ik heb een andere monitor van Philips gehad en zoek nu een grotere van het zelfde merk. Op de tabbladen van Instellingen > Geavanceerd > Beeldscherm kan vrijwel iedere frequentie uit de lijst worden geselecteerd. Er zijn echter ook configuraties die op een ander tabblad aangeven wat de gebruikte frequentie is. Het moet haas wel een vergissing zijn tussen deze opties want 60 Hertz is bijzonder weinig voor een grafische kaart. Dat moet hoger ingesteld kunnen worden.
 
Vragen van zulke leeftijd mag je met rust laten. Als er na 2006 geen reactie meer gekomen is dan zal of het probleem opgelost zijn of niet meer actueel voor de topicstarter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan